מדריך מקיף איך לתת תרומה לנזקקים דרך אתרי האינטרנט?

אנשים רבים מעוניינים לתרום לצדקה למשפחות נזקקות או למטרות מגוונות בהתאם לנטיית הלב, בשנת 2024 ישנם כמות עצומה של עמותות וחברות לתועלת הציבור שמקדמים פרויקטים שונים.

ע”פ ההלכה היהודית יש משנה תוקף למצווה, התורה מייחסת סגולה לכל אדם שתורם עד כדי הבטחה “עשר בשביל שתתעשר” ע”פ השקפת עולם הדתית, נתינה לצדקה גורמת לפתוח את צינורות השפע בכל מה שקשור לפרנסה בהרחבה.

אמנם מצוות צדקה במקור מדברת על נתינה של כסף למשפחות נזקקות לרבות חולים, קשישים, משפחות מצוקה ועוד אבל בהחלט ניתן לתרום גם למצוות נוספות שלא קשורות באופן ישיר לנזקקים כמו לדוגמא ישיבות, בתי כנסת, הפצת יהדות ועוד.

פרסום:

חשוב לציין שכל עמותה בישראל יש לה מטרות שניתן לצפות בהם באתר גיידסטאר, ובעצם המטרות הם מה שמכוון את העמותה עבור איזה מטרות היא מייעדת את כספי התרומות.

תוכלו ללמוד בהרחבה על המצוות השונות של הנתינה כמו לדוגמא הצדקה, המעשר כספים, תרומה לנזקקים וישיבות, הייחודיות בנתינת תרומה לעילוי נשמת ועוד עניינים רבים והלכות חשובות שקשורים לעולם התוכן של תרומה ונתינה לנזקקים פרטים נוספים ומידע מקיף ניתן לקרוא באתר חב”ד Beit-chabad.org 

תרומה לנזקקים דרך אתרי האינטרנט

עמותות רבות עוסקות בחסד וחלוקה של סלי מזון או תווי קניה למשפחות נזקקות, בישראל ישנם מרכזי חסד רבים של גופים שונים, גם בחב”ד שהוא גוף וותיק ואמין ישנם עמותות שונות שפועלים עם אוכלוסיות שונות ומגוונות.

אחד המרכזי החסד הבולטים במדינת ישראל הוא המרכז של “חב”ד אור בלב” המקום מסייע רבות למשפחות נזקקות המוכרות ברווחה ועובד בשיתוף פעולה עם רשת המזון הארצית “יוחננוף” המוכרת בישראל כאחת מרשתות המזון הגדולות והאמינות.

תרומה מוכרת למס סעיף 46

ארגונים רבים מציעים את האפשרות לתרום באינטרנט, מה שמקל מתמיד על תמיכה בנזקקים. כנסו לאתר הארגון וחפשו עמוד תרומות בו תוכלו לתרום כספים למען אספקת סלי מזון למשפחות נזקקות.

בדקו האם לארגון יש סעיף 46 המאפשר לקבל זיכוי במס על התרומה.

[נכון לעת כתיבת שורות הללו ניתן לקבל זיכוי משמעותי מול מס הכנסה, ניתן לקרוא בפרטים נוספים באתר כל זכות או דרך רשות המיסים]

טיפים שיעזרו לכם לתרום בבטחה

כאשר מחפשים לתרום כסף או סלי מזון למשפחות נזקקות, חשוב למצוא ארגון בעל מוניטין כדי להבטיח שתרומתכם תגיע ליעדה. בדקו ארגוני צדקה מקומיים המתמחים במתן סיוע למשפחות המתמודדות עם חוסר ביטחון תזונתי.

לפני התרומה, הקפידו לבדוק את הנחיות הארגון לתרומות, חשוב לעקוב אחר ההנחיות האלה כדי להבטיח שניתן לתרום בקלות וביעילות.

עניין נוסף בדקו שלעמותה או הארגון יש אישור ניהול תקין וכמו כן שהאתר דרכו מתבצעת התרומה הוא מאובטח בתקן אבטחה.

כיום הרבה אתרי אינטרנט משתמשים בתקן אבטחה נפוץ PCI-DSS.

תמכו ביוזמות מקומיות

דרך נוספת לתרום לנזקקים היא על ידי תמיכה ביוזמות מקומיות המתמקדות במתן סיוע במזון למשפחות בקהילה. חפשו מרכזים קהילתיים או ארגונים ללא מטרות רווח שמפעילים תוכניות מזון לנזקקים.

תרומה של זמן

אמנם זה לא תרומה באינטרנט אבל דרך מומלצת לתרום למי שמוכשר בכך והיא להתנדב ולתת מהזמן האישי לטובת הכלל בין אם מדובר באריזת סלי מזון או סיוע בשינוע.

סיכום

תרומה לנזקקים דרך אתרי אינטרנט היא דרך רבת עוצמה לחולל שינוי בחייהם של אנשים רבים.

בין אם אתם תורמים סלי מזון למשפחות נזקקות או מספקים תמיכה כספית לארגון צדקה מקומי כל תרומה יש לה משמעות רבה.

כשאנחנו מתקרבים לתקופת החגים, חשוב לזכור שיש הרבה אנשים ומשפחות שזקוקים לסיוע. על ידי תרומה לנזקקים לפני החגים, אתם יכולים לעזור לעבור את התקופה המאתגרת עבור אלה שמתקשים להסתדר.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments