מהן ההוצאות הכרוכות בקניית רכב חשמלי?

אמנם אחזקת רכב חשמלי נחשבת זולה יותר מרכב בנזין, אך עדיין ישנן הוצאות הכרוכות בעת ברכב חשמלי, בין אם מדובר בהוצאות חד פעמיות או בהוצאות שוטפות. אז מהן ההוצאות העיקריות הכרוכות בקניית רכב חשמלי? על כך יפורט בקצרה להלן.

  • קניית רכב חשמלי- כמובן שההוצאה העיקרית ברכב חשמלי הינה קנייתו, עם מחירים הנעים בין מאה למאתיים אלף ₪ לרכב חשמלי קטן או משפחתי. המחירים כמעט מקבילים לאלו של רכבים רגילים, ובנוסף יש גם לקחת בחשבון את ירידת ערך הרכב החשמלי שקניתם מידי שנה.

  • קניית עמדת טעינה – עבור עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר הרכישה משתנה בהתאם לסוג עמדת הטעינה המבוקשת ומהירות הטעינה שלה. כמו כן, המחיר משתנה בין ספקית אחת לשנייה וכדאי להשוות מחירים. בממוצע מחיר של עמדת טעינה נע בין אלפיים לחמשת אלפים ₪. 

  • התקנת עמדת טעינה – יש לקחת בחשבון גם עלויות של התקנת עמדת טעינה המשתנות בהתאם לתשתיות קיימות ומידת מורכבות ההתקנה של ההעמדה. ההוצאות נעות לרוב בין אלף לחמשת אלפים ₪.

  • הוצאות חשמל- הוצאות שוטפות לרכב חשמלי כוללות עלות חשמל הנדרש לטעינתו בבית או בעמדות טעינה ציבוריות, כאשר להטענה מלאה של סוללה מחיר החשמל ינוע לרוב בין עשרים לחמישים ₪, והיא תספיק לנסיעה של כמאתיים חמישים ק”מ. במילים אחרות, כתשע אגורות עבור כל ק”מ, בעלות טעינה ממוצעת של כאלף שמונה מאות ₪ לשנה. זאת לעומת עלות תדלוק רכב רגיל שעלותו גבוה פי שישה בממוצע.

  • סוללה- רכבים חשמליים חדשים מגיעים עם אחריות לסוללה לתקופה של כשמונה שנים, כאשר לרוב אחרי תקופה זו יהיה צורך לשפץ את הסוללה או לקנות חדשה. המחיר עבור סוללה חדשה לרכב חשמלי נע בין ארבעים לשמונים אלף ₪ לרכב חשמלי סטנדרטי וברכבי יוקרה הוא אף עולה למאות אלפי שקלים.

  • עלות רישוי הרכב- עקב רצונה של המדינה לעודד אנשים לרכוש רכבים חשמליים שפחות מזהמים ויותר חוסכים בהוצאות אנרגיה, המיסוי עבור רישוי רכב הינו מופחת לרכבים חשמליים בשיעור של כשלושים אחוז פחות מרכב רגיל, ועומד על כחמש מאות ₪ לשנה.

  • תחזוקה ותיקונים- יש לדעת כי מנוע חשמלי הרבה פחות מורכב ממנוע בנזין עם בערה פנימית ויש לו הרבה פחות בלאי. אי לכך יש צורך בפחות תחזוקה שוטפת לרכב חשמלי  ומכאן גם יורדות עלויות התחזוקה של הרכב. עלות שוטפת של תחזוקת רכב הכוללת למשל החלפה של רפידות בלמים, החלפת פילטר למזגן וכדומה, עומדת על כאלף ₪ בשנה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments