מה חשוב לבדוק לפני שמחדשים את ביטוח הרכב?

לא יצא לכם לשוחח עם חברת הביטוח שלכם במהלך השנה החולפת? מצוין, זה אומר שכנראה לא הגשתם תביעה, וכל עוד לא חל  שינוי משמעותי באחד הפרמטרים האחרים, ככל הנראה לא תמצאו את עצמכם במצב שבו עלות הביטוח תעלה באופן משמעותי. כל עוד לא מתבצעים שינויים בתנאי הביטוח, או שינויים חיצוניים המשפיעים על חברות הביטוח, אין סיבה שתרגישו עליית מחירים דרסטית. אך לצד המחיר שאותו אתם משלמים, יש דברים נוספים שאותם תצטרכו לבדוק. במאמר הבא אנו נסביר לכם בדיוק מה לבדוק בעת חידוש ביטוח רכב. כך תוכלו לדעת כי במקרה שבו תרצו להפעיל את הביטוח הוא יכסה אתכם כמו שצריך.

בדיקת מחיר הביטוח

לעולם אל תצאו מנקודת הנחה כי המחיר של הביטוח נשאר בעינו גם בשנה הקרובה. יהיה עליכם לבצע השוואה בין המחיר שאותו אתם משלמים כרגע לבין המחיר בשנה החולפת. כמו שאמרנו, אם אתם רואים הבדלים מהותיים תבחנו את הסיבות שגרמו להבדלים אלו, ואם הן אכן מוצדקות. 

פרסום:

שמירה על רצף ביטוחי

הרצף הביטוחי חיוני מאוד כאשר אנו מדברים על חידוש ביטוח רכב. תוודאו היטב כי מתחשבים ברצף הביטוחי שלכם כל עוד הוא נקי מתביעות ומבעיות שונות. על מנת שחברת הביטוח תוכל להתחשב ברצף הביטוחי שלכם יהיה צורך להעביר לה את הניירת המתאימה. לרוב מדובר על טופס היעדר תביעות מחברות הביטוח הקודמות, במידה ויש כאלה כמובן.

השתתפות עצמית

במקרה שבו תרצו להפעיל את הביטוח, ברוב המקרים תצטרכו לשלם השתתפות עצמית. גובה דמי הביטוח משתנה בהתאם לסוג הביטוח (ביטוח מקיף/צד ג’) שרכשתם ועשוי להשתנות מחברה לחברה.. ככל הנראה דמי ההשתתפות העצמית שהתאימו לכם בשנה שעברה, יתאימו לכם גם השנה, אך חשוב לבדוק שאכן לא חל שינוי בסעיף זה ושעדיין מדובר בסכום אותו תהיו מוכנים לספוג במקרה של הפעלת הביטוח.  נדגיש כי דמי ההשתתפות העצמית משתנים בין חברת ביטוח אחת לבין חברת ביטוח אחרת.

זמינות בעת הצורך

השאיפה הטבעית שלכם תהיה שלא תצטרכו להפעיל את הביטוח. אך בעת חידוש ביטוח רכב יהיה עליכם להתייחס גם למידת הזמינות. הרי אם חלילה יהיה עליכם להפעיל את הביטוח, תרצו לדעת כי בצד השני זמינים עבורכם. כלומר שאותם אנשים שנמצאים בצד השני יקשיבו לכם ויספקו לכם מענה. הסיטואציה הכי גרועה מבחינתכם תהיה שבצד השני לא באמת יקשיבו לטענות או לבעיות שלכם. לכן, בדקו היטב את שעות הפעילות של מוקד השירות של חברת הביטוח. בנוסף לבחינת שעות הפעילות תוכלו לצפות במדד השירות של רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, המדרג את חברות הביטוח בפרמטרים שונים, ביניהם שביעות רצון הלקוחות וטיפול בתביעות.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments