פיצ’ר חדש: בקרוב גם אתם תוכלו להרוויח כסף באינסטגרם

כמו אפליקציות רבות ברחבי הרשת, גם אינסטגרם עומלת על פיצ’ר שיאפשר למשתמשים שלה להרוויח כסף באמצעות מנוי לתכנים.

על ידי כך, היא תשמור אצלה את היוצרים והמשפיענים הבולטים, שלאט לאט זולגים לאפליקציות כמו טיקטוק.

היוצרים יוכלו לבחור את מחיר המנוי אותו הם יציעו לעוקבים. הפיצ’ר, שיקרא Instagram Subscriptions, עלה לחנות האפליקציות כבר לפני חודשיים, וכעט הוא נמצא בשלבי בדיקה בקרב קבוצה של יוצרי תוכן מארצות הברית.

במסגרת התוכנית, היוצרים יוכלו להציע לעוקבים גישה לסרטונים וסטוריז בלעדיים בתמורה לתשלום חודשי.

פרסום:

אותם יוצרים שיבחרו להציע את התוכן שלהם בתשלום, יקבלו תו מיוחד שיסייע להם לבלוט בין התגובות וההודעות באפליקציה.

בין 0.99 דולר לחודש ועד ל-99.99 לחודש

היוצרים שישתמשו בפיצ’ר החדש רשאים לבחור את המחיר אותו יציעו לעוקבים שלהם מבין שמונה רמות מחיר, מ-0.99 דולר לחודש שהם, בערך, 3.5 שקלים, ועד לסכום של 99.99 דולר לחודש שהם, בערך, 350 שקלים.

על פי סקר שביצעה הרשת, רוב היוצרים יבחרו בקצה התחתון של טווח המחירים – 1.99 דולר, 2.99 דולר, 4.99 ולכל היותר 9.99 דולר.

מיותר לציין שכשמדובר בחשבונות עם מאות אלפי ומיליוני עוקבים, זה יכול להגיע לסכום מצטבר של מאות אלפי דולרים ואף יותר מכך בחודש.

אם הפיצ’ר החדש שאינסטגרם עובדת עליו נראה לכם מוכר, אתם צודקים. באפליקציית Only Fans הידוענים גובים גם כן תשלום עבור התוכן שלהם, רק ששם, בניגוד לאינסטגרם, התוכן הוא למבוגרים בלבד.

בקרוב אולי תצטרכו לשלם כדי לצפות בסרטונים של היוצר האהוב עליכם
(צילום: Instegram)

כמה שווים היוצרים ברשתות החברתיות?

כלכלת היוצרים ברשת מוערכת בשווי של מעט יותר מ-100 מיליארד דולר, והמגמה נמצאת בצמיחה.

לתוך קטגוריית היוצרים ניתן להכניס כמעט את הכל – מדוגמניות ודוגמנים ועד לבלוגרים של אוכל דוגמת דניאל עמית.

בשלב הראשון, ולפחות עד לסוף שנת 2023, באיסטגרם לא מתכוונים לגרוף אחוזים מההכנסות של היוצרים, אך כאמור – כרגע זה תחום בזמן.

בחברת מטא (פייסבוק לשעבר), שהיא גם הבעלים של אינסטגרם, רואים במהלך השקעה קטנה שהבטחת חתיכה גדולה יותר מהעוגה בהמשך.

אשלי יוקי, מנהלת המוצר באינסטגרם, מסרה כי “המטרה העיקרית שלנו היא לסייע ליוצרים להתפרנס. אנחנו מנסים לחשוב על כל הדרכים שבהן אנחנו יכולים ליצור מוצרים רווחיים כשזה אפשרי”.

מארק צוקרברג. מנכ”ל מטא (צילום: Nick Wass)

כיצד שומרים על זכויות יוצרים?

כולנו מכירים את כפתור צילום המסך, שלמעשה עלול לאפשר למנויים להדליף החוצה חומרים שפתוחים למנויים בלבד.

דווח כי באינסטגרם עובדים על פיתוח של טכנולוגיה שתמנע אפשרות לצלם את המסך בתכנים בלעדיים, ועד שזו תצא החוצה, שיתוף התכנים יהווה הפרה של הכללים והיוצרים יוכלו לדווח על מי שמצלם או מקליט את התכנים שלהם.

עד שהמהלך יצא אל השוק, זה הזמן שלכם להשקיע בפרופיל יצרני

המהלך של אינסטגרם נועד לעזור לה בתחרות נגד פלטפורמות מובילות, בראשן טיקטוק, אך גם נגד פלטפורמות אחרות כדוגמת יוטיוב ואפילו טוויטר שמנסות גם הן למשוך את דור ה-Z.

רגע לפני ההשקה הרשמית של הפיצ’ר, עכשיו זה הזמן שלכם – אם יש לכם עמוד אינסטגרם נאה, שהשקעה נוספת מצדכם יכולה להעלות אותו בכמה רמות, או אם יש לכם כישרון ליצור תוכן אטרקטיבי: בישול, איפור, יופי, אמנות ולימוד – אלה הם רק חלק מהתחומים שיכולים למשוך אליכם עוקבים שישמחו לשלם כדי לצפות בתוכן שלכם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments