מה עושים כשיש חולד בגינה?

החולד הוא מכרסם שנמצא מתחת לאדמה בדומה לחפרפרת. מבנה גופו הצר מאפשר לו להשתחל למקומות צרים בתוך האדמה ולבנות לעצמו בקלות מחילות. את המחילות הוא בונה לעצמו באמצעות השיניים ואת החול המיותר הוא מזיז למעשה לצדדים. בצורה זו נוצרת אצלכם בגינת הבית גבעת חול שמורמת מהשטח ומייצרת מראה פחות נאה משאר אזורי הגינה. כמו כן, בגלל היותו מכרסם, הוא אוכל שורשים וגבעולים של צמחים וכך הוא יכול להרוס גינה שלמה של צמחים ופרחים. בשורה התחתונה הוא חולד בגינה מהווה מטרד ויש צורך להבין איך להיפטר ממנו.

איך תופסים את החולד או מדבירים אותו?

אז למעשה כדי לתפוס חולד, יש לאתר את מקום התלולית שיצר ולפגוע בה. כאשר החולד מזהה כי התלולית שלו למחילה נפגעה, הוא יוצא מיד לסדר אותה. זה השלב שבו עלינו לתפוס אותו. כמובן שהתפיסה לא נעשית בעזרת הידיים. כדאי להזמין שירותי הדברת חולד מקצועיים. בהדברה מקצועית יניח המדביר מלכודת שתתפוס את החולד כאשר הוא יעלה לסדר את התלולית. אם פתרון זה לא עזר, ניתן לשים חומרי הדברת עכברים, אך המדביר ינסה כמובן קודם את הלכידה בעזרת מלכודת.

חפרפרת בגינה

אז למעשה חפרפרת בגינה לא באמת קיימת בישראל, היא דומה מאוד לחולד והם עושים פעולה דומה מתחת לאדמה ולכן קיים הבלבול. אם יש לכם רגבי חול שהורמו ויצרו לכם גבעות, כנראה שאתם לא זקוקים לשירותי הדברת חפרפרת בגינה אלא להדברת חולד. החולד, בשונה מהחפרפרת שאוכלת חרקים, אוכל לכם צמחים מהגינה וזה פשוט הורס אותה. אף אחד לא מעוניין שיאכלו לו צמחים ששתל וגם ייצרו לו תלוליות בשטח.

האם החולד מתרבה בכמות גדולה?

אז למעשה החולד ברוב ימות השנה חי לבד. הסיכוי שלו להיפגש עם חולדים נוספים בגינה שלכם יתרחש רק בזמן הרבייה. נקבת החולד מטילה 3-5 גורים חדשים ובתום שלושה חודשים כל אחד מהם הופך לעצמאי ומחפש לעצמו טריטוריה חדשה. לכן, ברוב המקרים יהיה לכם חולד אחד בחצר ולא יותר מזה, אך מספיק חולד אחד על מנת להרוס גינה שלמה.

פרסום:

האם הוא מזיק לבני האדם?

אז למעשה החולד לא נמצא במגע עם בני האדם כי הוא נמצא במחילות ולרוב לא נראה אותו מחוץ להם. הוא עשוי להיות תוקפני כלפי חולדים אחרים שפולשים למחילה שלו. כאשר דבר כזה מתרחש, לרוב יתקיים ריב בין השניים שעשוי להביא למוות של אחד מהם.

אז אם זיהיתם בחצר הבית שלכם גבעות של חול כל כמה סנטימטרים, ככל הנראה יש לכם חולד בחצר. זה הזמן להבין שאם לא תלכדו אותו בעזרת הדברה מקצועית, אתם תראו עוד מספר גבעות כאלו ויכול להיות שחלק מהצמחים ששתלם לא ישרדו. פשוט הזמינו הדברה מקצועית.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments