מזגן מפוצל לעומת מערכת מיזוג אוויר מרכזית

בחירת פתרון הקירור הטוב ביותר עבור הבית שלכם עשויה להיות משימה מורכבת, עם כל כך הרבה אפשרויות שונות. בתהליך בדיקת הסוגים השונים הזמינים של מזגנים, סביר להניח שתמצאו מזגנים מיני מפוצלים נטולי צנרת, שנחשבים לאפשרויות קירור נפוצות.

המשיכו לקרוא כדי לבדוק כיצד הטכנולוגיה היעילה של מזגן מפוצל שונה בהשוואה למערכת מיזוג אוויר מרכזית.

היתרונות של מזגן מפוצל

מביצועים שקטים יותר, בהשוואה למערכות מיזוג אוויר מרכזיות, ועד לתפקוד יעיל יותר, מזגנים מפוצלים מציעים כמה יתרונות חשובים:

פרסום:

פחות רעש

מכיוון שהמדחס נמצא בחוץ, הרעש היחיד שמזגנים מפוצלים יוצר נובע מהמאוורר של היחידה.

קירור אזור

מזגנים מפוצלים מאפשרים לקרר או לחמם רק את החדרים שבהם דרוש מיזוג האוויר, בתנאי שבחרתם מערכת עם חום מובנה.

בניגוד למזגנים מרכזיים שמבזבזים אנרגיה בקירור חדרים שאינם בשימוש, עם מזגנים מפוצלים ניתן לבחור רק לקרר חדרים שבהם בני הבית שוהים בתדירות הגבוהה ביותר, כמו חדרי שינה או חללי מגורים.

ללא צינורות

מזגן מפוצל לשני חדרים מבטל את הצורך בהתקנת צינורות ממגבילים, שפוגעים ביעילות והביצועים, כתוצאה מדליפות וסדקים הקשורים בדרך כלל לקירור מרכזי.

הסובלים מאלרגיות ואסטמה ימצאו אוויר פנימי נקי יותר מכיוון שאין צורך לדאוג לאלרגנים וחלקיקים אחרים המופצים באמצעות תעלות מלוכלכות.

התקנה קלה יותר

רוב המזגנים המיני מפוצלים דורשים ביצוע של נקב קטן מאוד בלבד דרך הקיר להפעלת קו הקירור. מכיוון שרוב היצרנים מספקים מגוון אורכי קווים, ניתן למקם את המדחס בצד אחד של הבית ולהעביר את הקווים עד לצד השני.

חשוב לזכור שיצרנים דורשים התקנת מזגנים מיני מפוצלים או מזגנים עיליים על ידי איש מקצוע מורשה בהתקנת, טיפול ותחזוקת מערכות מיזוג אוויר, על מנת שהאחריות תהיה תקפה.

בדיקת מכלול העלויות

במקרים רבים, בעלי בתים אינם מבינים את מכלול העלויות הנוגעות לרכישת כל יחידת מיזוג אוויר. בהשוואה ליחידות מיזוג אוויר מרכזיות, העלויות הראשונות של מערכת מיני מפוצלת עשויות להיות מעט גבוהות יותר, אבל זה לא כל הסיפור.

מזגן מפוצל יעיל יותר באופן משמעותי בהשוואה למזגנים מרכזיים, כך שעלות התחזוקה והשימוש בו פחותה באופן משמעותי בטווח הארוך, כלומר, ניתן להחזיר במהירות את עלויות ההתקנה בחיסכון נוסף בחשבונות החשמל.

מציאת היחידה המתאימה לבית שלכם

בעלי בתים רבים נוטים לבחור במזגנים מרכזיים מכיוון שהם מאמינים למיתוס המיותר לפיו קשה למצוא התאמה מושלמת של מזגן מפוצל לבית.

אבל האמת היא שכל מה שצריך לדעת זה את המידה הרבועה של החלל שאותו מעוניינים לקרר, ולבדוק את הדירוג המתאים לכל יחידה פנימית בודדת.

יש לכם שאלות נוספות?

המומחים באולם התצוגה של חברה שמייצרת ומשווקת מערכות מיזוג אוויר יציגו בפניכם את מכלול העובדות הנוגעות לבחירת מזגנים מפוצלים, וחשוב לקרוא גם את הביקורות המקוונות של צרכנים שהתקינו בביתם את המזגנים האלו.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments