חיזוק דימוי גוף בגיל ההתבגרות

בני נוער רבים מתמודדים עם לחץ משמעותי לעמוד באידיאלים חברתיים קפדניים, לא מציאותיים ומזיקים שנוגעים ליופי, מבנה גוף, משקל וצורה. החיפוש אחר גוף או מראה מושלם יכול לגבות מחיר כבד מהביטחון העצמי, כמו גם מהבריאות הפיזית והנפשית.

המונח דימוי גוף בגיל ההתבגרות נוגע לאופן שבו מתבגרים חושבים, מרגישים ומתייחסים לגוף שלהם. בתקופת חיים זו, מתבגרים עשויים להתקשות לשמור על דימוי גוף בריא בגלל שינויים פיזיים ורגשיים גדולים ולחצים חברתיים המתרחשים בשלב זה של החיים.

סיכוני תפיסות שליליות על דימוי גוף בגיל ההתבגרות

בני נוער שיש להם מחשבות שליליות על גופם נמצאים בסיכון מוגבר למצבים מסוכנים כמו:

פרסום:
  • הערכה עצמית נמוכה
  • דיכאון
  • שימוש בסמים
  • הפרעות אכילה
  • ומשקל גוף לא בריא, כולל תת משקל או עודף משקל.

חלק מהמתבגרים עשויים להתחיל לפתח התנהגויות מסוכנות שעלולות לסכן גם את העתיד שלהם, כגון ירידה בלימודים או עיסוק בפעילויות שאינן חוקיות שמובילות לבעיות עם החוק. כדי לחזק דימוי גוף חיובי אצל מתבגרים, חשוב להקפיד על כמה צעדים חשובים שמוצגים במאמר זה.

שימוש בשפה חיובית

מומלץ להימנע מהערות על מראה גופם של המתבגרים, ולהדגיש מאפיינים אישיים חיוביים כגון אופטימיות, התמדה וטוב לב. לדוגמה, כאשר מתבגר יורד במשקל, לעתים קרובות נאמרות הצהרות על כמה טוב הוא נראה.

בשיחות על פעילות גופנית, חשוב להדגיש את היתרונות לשיפור הבריאות והחוזק הגופני, וליצור סביבה נטולת כינויים פוגעים, הערות או בדיחות המבוססות על מאפייני דימוי גוף בגיל ההתבגרות, משקל או מבנה גוף.

חשוב שההורים יהווה מודל חיובי לחיקוי

האופן שבו אתם מדברים על דימוי גוף ומתייחסים לנושא משפיע באופן משמעותי על המתבגרים שלכם, לכן מומלץ להימנע מהערות שליליות נפוצות שנוגעות למראה גוף. התנהגות בריאה נוספת שמהווה מודל לחיקוי כוללת השתתפות בפעילויות עם ילדיכם ואי הימנעות מהן בשל האופן שבו אתם תופסים את גופכם, כמו צילום תמונות.

חשוב גם לא לדלג על ארוחות, לבחור אפשרויות של מזונות בריאים ולהימנע מהענשה עצמית במקרים של פיתוי לאכילת חטיפים שנחשבים ללא בריאים. מומלץ לוודא שהמתבגר מבין את השינויים שהוא עובר בגיל ההתבגרות, ושעלייה במשקל היא חלק בריא ונורמלי מההתפתחות, כדי למנוע מצב של דיכאון בגיל ההתבגרות.

תקשורת על פעילות ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות, סרטים, תוכניות טלוויזיה, מגזינים ופרסומות מעבירים לרוב את המסר שרק סוג גוף או צבע עור מסוימים מקובלים וששמירה על מראה אטרקטיבי היא המטרה החשובה ביותר. אפילו מדיה שמעודדת לשמירה על הבריאות, פעילות ספורטיבית או כושר גופני, עשויה לתאר מבנה גוף צר ורזה, בגוון הנכון.

חשיפה מתמדת לתמונות ולמסרים התקשורתיים הללו, עלולה להוביל בני נוער לנסות להגיע לאידיאלים שאינם קיימים בעולם האמיתי ולמצבי חרדות בגיל ההתבגרות. לכן חשוב לתקשר עם המתבגרים את המסרים המציאותיים, לאפשר להם לשאול שאלות ולחשוף אותם למודלים בריאים לחיקוי.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments