מתי חשוב לקחת עורך דין תעבורה?

אף פעם לא נעים לקבל דוח תנועה, אבל מי מאיתנו לא קיבל דוח אחד או שניים במהלך חייו? למרות שרוב האנשים משלמים את הקנס וממשיכים הלאה, לפעמים כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, שיצליח להפחית ואף לבטל את העונש.

לא כל מי שמקבל דוח תנועה עבר בהכרח עבירת תנועה. לפעמים, עשויות להיות נסיבות מקלות. במקרים שכאלה עורך דין תעבורה יכול לעזור לכם להציג את התיק שלכם באור הטוב ביותר, ולהגדיל את הסיכויים להפחית או לבטל את הקנס. לדוגמה, במקרה של תאונת דרכים, אם השוטר הגיע למקום התאונה לאחר שהתרחשה כשאין באפשרותו להוכיח שהנהג עבר עבירה, ובכול זאת הוא רושם לו דוח בגין מהירות או נהיגה פזיזה, סביר להניח שעורך דין יוכל לדון במקרה, לבטל את הדוח או להפחית את הקנס.

הידעתם כי תשעה אנשים מתוך עשרה פשוט משלמים את הדוח שקיבלו, בין אם זו היתה אשמתם או לא. אבל זה לא אומר שגם אתם צריכים להיות אחד מאלה. 

קרדיט: PEXELS

איך יכול לעזור לכם עורך דין תעבורה?

פרסום:
  • ההשלכות של קבלת דוח תנועה

אם נתפסתם כשאתם נוהגים במהירות מופרזת, עוברים צומת ברמזור אדום, לא עוצרים בתמרור ׳עצור׳, מדברים בטלפון בזמן הנהיגה, נוהגים בפזיזות או עוברים כל עבירת תנועה אחרת – יש לכך השלכות והן עלולות להחמיר. קבלת דוח תנועה עשויה להיראות כמו משהו זניח עבור חלק מהאנשים, אבל האמת היא שגם דוח תנועה אחד יכול להשליך באופן משמעותי על החיים שלכם. לדוגמה, דוח התנועה יכול להוביל:

  • להעלאת תעריפי הביטוח שלכם.
  • להוספת נקודות, להשעיה או לביטול רישיון הנהיגה.
  • לקנסות ולאגרות בית משפט שיכולים להגיע לסכומים גבוהים.
  • לרישום פלילי ואפילו למאסר.

חשוב לזכור שההשלכות של דוח התנועה חורגות מעבר לקנס המקורי שקיבלתם.

כמה עולה השכרת שירותיו של עורך דין תעבורה?

עורכי דין יכולים לקבוע מגוון עלויות, תלוי בשירותים שהם נותנים. יש עו״ד שגובים שכר טרחה קבוע עבור ייצוג בבית המשפט, בעוד שאחרים גובים תעריף שעתי. לפני שתשכרו את שירותיו של עו״ד תעבורה, חשוב לברר מהו התעריף והאם יהיו הוצאות נוספות (כמו אגרה לבית המשפט)?

שכירת עו״ד לא מבטיחה אוטומטית זכיה בבית המשפט. אבל, אם תרגישו בטוחים יותר כשאתם מקבלים הגנה חזקה ואם חשוב לכם לקבל את הסיכוי הטוב ביותר האפשרי לזכות, נראה ששכירת עו״ד תעבורה עשויה להיות ההחלטה הנכונה עבורכם.

הדרכים שבהם יכול עוה״ד לעזור לכם

לחסוך לכם כסף – שכירת עו״ד כדי להיאבק בדוח התנועה שקיבלתם עשויה לחסוך לכם כספים בטווח הארוך. עוה״ד עשוי להפחית או לבטל את הקנס והנקודות שנקבעו בדוח המקורי. במקרים מסוימים, שכירת עורך דין עשויה להיות זולה יותר מגובה הקנס. אם אתם מואשמים בעבירת תנועה, עוה״ד יכול לנהל מו״מ על הפחתת האישומים.

גם אם דוח התנועה מגיע לכם ואכן עברתם את העבירה, עדיין עורך דין תעבורה יוכל לעזור לכם. רוב דוחות התנועה מתייחסים למגוון של עונשים ועורך הדין שלכם יכול לשאת ולתת כדי להשיג לכם עונש נמוך מהדוח המקורי שקיבלתם. 

לייצג אתכם בבית המשפט לתעבורה ולחסוך לכם זמן – במקום שתבזבזו יום עבודה כדי להופיע בבית המשפט, עורך הדין יכול לייצג אתכם ולהופיע בשמכם.

לבסוף, עורך דין תעבורה, שהוא מומחה בכול הקשור לחוקי תנועה, הוא איש המקצוע שיילחם על זכויותיך, וזה חשוב במיוחד כשאתם לא מכירים את זכויות הנהגים בישראל.

המאמר נכתב באדיבות משרד לדיני תעבורה המוביל בישראל חגי ואלון סער

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments