בעולם יש יותר מ-300 סוגי ארנבים – איך מחליטים איזה ארנב לגדל?

רוצים לגדל ארנב ומתלבטים באיזה סוג לבחור? עד לרגע זה לא ידעתם שיש סוגי ארנבים שונים? אנחנו כאן לעשות לכם סדר ולספר לכם את כל מה שחשוב לדעת כדי שתוכלו לבחור בתבונה את האהבה החדשה שלכם.

רגע לפני שמדברים על סוגי ארנבים, חשוב לקבל החלטה עקרונית

אך לפני שנכנסים לנושא סוגי ארנבים, חשוב לציין כמה דברים שנכונים לכל סוגי הארנבים: ארנבים, מכל סוג שהוא, הם בעלי חיים מתוקים, עדינים, שזקוקים לחום ולאהבה ולטיפול מסור ואחראי. הם בעל חיים שנקשר לבעליו וניתן לחנך אותם להתנהגות אידיאלית שטובה להם ולאנשים שהם חיים איתם. למרות כל זאת, ארנבים הם חיית מחמד ננטשת מאוד: תופעת נטישת הארנבים היא נפוצה מאוד וקשה מאוד שכן היא מסכנת את חיי הארנבים ומצערת אותם.

לכן, אם החלטתם לגדל ארנב, חשוב שתהיו בטוחים במאה אחוז שאתם מסוגלים לעמוד בהחלטה הזאת, לטפל בארנב באופן אחראי ולספק לו את כל צרכיו ולא להתייאש מהקשיים שבגידולו עד כדי הוצאת הארנב מהבית. ובכל מקרה, חשוב שתתחייבו שלא לנטוש את הארנב בשום אופן ובמקרה שבו לא תוכלו או תרצו לגדל את הארנב  – שתמסרו אותו לבית חם שיוכל לדאוג לו ולטפל בו כמו שצריך.

פרסום:

כמה סוגי ארנבים יש בעולם?

ארנב

תתפלאו לגלות שבשנים האחרונות אתם לא היחידים ששאלו את השאלה הזאת. סקר שנערך הראה שנכון ל-2017 נרשמו 305 מיני ארנבים ב-70 מדינות בכל רחבי הגלובוס. בדרך כלל כשדנים בסוגי ארנבים, הכוונה היא לזנים מבויתים של ארנבים ולא לארנבים הגדלים בטבע או לשפנים מסוגים שונים.

רבים מהמינים הקיימים אינם חיים בארץ ולא ניתן להשיג אותם בישראל. עם זאת, ישנם מספר מיני ארנבים מוכרים ואהובים במיוחד, אותם ניתן למצוא בארץ. בנוסף, ככל שהאהבה לארנבים גוברת ויותר אנשים מצטרפים לקהילת מגדלי הארנבים (וזו ממש קהילה. תגלו כשתגדלו ארנב), ישנם יותר סוגי ארנבים שניתן להשיג בארץ מכיוון שהמוטיבציה להבאת זנים חדשים גוברת.

לסיכום: אם ברצונכם לגדל ארנב, מומלץ להכיר סוגי ארנבים שונים, לחקור עליהם קצת ומתוך ההיכרות עם הסוגים השונים לבחור את הארנב המיועד. לארנבים שונים אופי אחר, גדול וצורת גידול אחרת והם עשויים להתאים לאנשים שונים. תוכלו גם לגלות מהו הארנב המתאים ביותר עבורכם באתר .comארנבים – פורטל ישראל לארנבים.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments