שירותי BI: הכלי החזק לניתוח וניהול נתונים בעסקים וארגונים

מרכיב מהותי בהתנהלות עסקית כרוך בארגון וניהול נתונים ממקורות מידע שונים ואחסונם. נתונים אלו יכולים להגיע מרשת האינטרנט, מאפליקציות, רשתות חברתיות, דרך תוכנות של מחשבי העסק, הזנה ידנית ועוד. בעזרת שירותי BI ניתן לקלוט את נתוני העסק או הארגון השונים ולהמירם לכדי פורמט ספציפי, וכן לאחסנם בצורה לוגית ויעילה ונוחה לשליפה, לצורך ניתוח ושימוש על ידי מחלקות ועובדים שונים בחברה.

בינה עסקית לניתוח נתונים מאוחסנים

שירותי BI  משמשים ארגונים ככלי חזק לניתוח וניהול נתונים, עם הסקת מסקנות יעילות וברות ביצוע. בעזרת ניתוח נתונים עם שירותי BI ניתן להפיק דוחות ביצוע למנהלים, כמו דוחות ביצוע מכירות, של קמפיין שיווקי, דוח הכנסות והוצאות ועוד. בנוסף, בעזרת BI ניתן לנתח נתונים לעומק תוך כדי בחינת כל מרכיבי הארגון ושימוש במודלי סטטיסטיקה שונים. למשל, אפשר עם BI לנתח Life Time Value עם חישוב של רווח לפי אורך חיים ממוצע של משתמש, וכך להגיע לתובנות מעמיקות לייעול הליכי שיווק ומכירה.

בניתוח נתונים עם BI נעשה שימוש בסל רחב של כלים. למשל, נעשה שימוש בתשאול על בסיס  SQLוכן נעשה שימוש בכלי דיווח שונים כמו SSRS, וכן בכלים לניתוח נתונים עם OLAP. בנוסף, ניתן להיעזר בכלי סטטיסטיקה כמו SPSS, לעשת שימוש בתוכנת אקסל ובמודלי ניהול מתקדמים כמו SAP.

ניהול נתונים המסייע בהסקת מסקנות וניהול הארגון

היכולת לנהל ולנתח לעמוק נתונים באמצעות שירותי BI מסייעת לארגון להגיע לפעולות ומסקנות עסקיות נכונות. הזרמה ואחסון יעיל של נתונים המחבר בהצלחה את מחלקות ומערכות הארגון, תורמות באופן ניכר להתנהלותו והתקדמותו. כמו כן, נתוני הארגון מסייעים בניתוח פעולות העסק והפקת מסקנות התורמות לייעול.

פרסום:

בעזרת מערכות BI ניתן לעקוב אחר ביצועי הארגון, לצפות מהלכים והזדמנויות עסקיות, להפיק לוחות בקרה חזותיים ולצפות בנתונים בזמן אמת. כמו כן, עם מערכת BI ניתן להגדיר מטרות ויעדים, ניתן לבחון בזמן אמת עת רמת העומס שמוטלת על כתפי עובדי החברה, ובאם הם מצליחים להגיע ליעדים שלהם. עם מערכות אלו גם אפשר לעקוב בזמן אמת אחר שירות הלקוחות, עם הפקה של דוחות חזותיים שניתוחם מאפשר שיפור תמיכה בלקוח וטיפול יותר יעיל בצרכיו. בנוסף, מערכות BI מסייעות בהליכי שיווק, למשל בבחינת מקורות לידים הטובים והיעילים ביותר, זיהוי פלחי שוק רווחים ומיקוד קמפיין שיווקי עבורם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments