5 התארים המבוקשים בישראל

ההחלטה השנייה הכי חשובה בחיינו, אחרי ההחלטה עם מי להקים משפחה, היא ההחלטה על הנתיב המקצועי שלנו.

אמנם בשונה מבעבר כיום הכל הפיך – ניתן ללמוד מקצוע אחד ולעסוק במקצוע אחר, והמונח “קריירה” כבר לא מתאר 30 שנה של אותו הדבר, ועדיין, צעירים רבים מוצאים עצמם מתלבטים ומתחבטים בשאלה – מה ללמוד?

לפניכם 5 התארים הפופולריים בישראל לשנת 2021 שמעידים בדיוק על הצרכים הנוכחיים של שוק העבודה, ועוד קצת נתונים מסקרנים אודות השכר שמחכה לכם ממש מעבר לפינה.

במקום החמישי – הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים

הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים הוא תחום עולה, ככל שאנחנו צועדים לעבר הטכנולוגיה והקידמה.

פרסום:

משך התואר עומד על 4 שנים, וניתן ללמוד אותו הן באוניברסיטאות והן במכללות. אם אתם אוהבים לצלול לתוככי המכשירים החשמליים ולמצוא את התגליות שישדרגו את החיים של כולנו – זה המקצוע בשבילכם.

אמנם מדובר במסלול מפרך מאוד, אך בסופו יחכה לכם עולם שלם של הנאות, שכר גבוה ותנאים טובים. הבוגרים יכולים להשתלב במגוון רחב של תעשיות: חברות הייטק, חברות תקשורת וסלולר, תעשיות ביטחונית ועוד.

השכר, כמו במרבית מקצועות ההנדסה, הוא גבוה ועומד על 12,000-15,000 ₪ לתפקיד ראשון ללא ניסיון.

במקום הרביעי – מתמטיקה ומדעי המחשב

לימודי מתמטיקה ומדעי המחשב הם הכי הייטק שיש, ממש הארד-קור.

הם אורכים 3-4 שנים, ואם תסיימו אותם בהצלחה – הם יזניקו אתכם גבוה, לחברות הייטק שמחפשות את השילוב המדויק של מתמטיקה ומדעי המחשב למגוון משימות: מפתחי תוכנות, מתכנתים ומפתחים טכנולוגיים.

לפי הדו”חות האחרונים, שוק ההייטק מחפש לאייש למעלה מ-13,000 משרות. ביחד עם ההצלחה המסחררת של חברות ההייטק הישראליות, זה בדיוק הזמן להיכנס לתחום.

השכר ההתחלתי לתפקיד ראשון ללא ניסיון עומד על 15,000-20,000 ₪, ללא ספק שכר גבוה גם ביחס לתחום ההנדסה.

לפי הדו”חות האחרונים, שוק ההייטק מחפש לאייש למעלה מ-13,000 משרות. ביחד עם ההצלחה המסחררת של חברות ההייטק הישראליות, זה בדיוק הזמן להיכנס לתחום.

במקום השלישי – מנהל עסקים וניהול

תואר במנהל עסקים אורך כ-3 שנות לימוד. הוא הפך בשנים האחרונות להיות המקצוע של כולם, ובמובן מסוים הוא החליף את התואר במשפטים שהיה משך שנים ארוכות לתואר הכי מבוקש.

התעשייה העסקית הישראלית היא זירה רצינית, ודרושים לה בוגרי מנהל עסקים למגוון רחב של תפקידים – משיווק, דרך משאבי אנוש ועד לאנשי כספים.

היתרון הטמון בתואר במנהל עסקים וניהול הוא שלומדים קצת מכל דבר – שיווק, מימון, שוק ההון ועוד, מה שמאפשר לחפש עבודה כשיש בארגז הכלים שלכם ידע שיכול להתאים למשרות רבות בשוק.

השכר ההתחלתי לבוגרים אמנם לא גבוה במיוחד ועומד על 7,000-9.000 ₪, אך למי שיתמיד בנתיב ויעלה בסולם הדרגות, מובטח שכר גבוה מאוד.

פגישת עבודה (מתוך אתר: pixabay.com)

במקום השני – מדעי החברה

תואר במדעי החברה אורך 3 שנות לימוד, ובניגוד למדעי הרוח – במדעי החברה דווקא כן תוכלו לצאת עם מקצוע ביד, או לפחות עם תואר שמעסיקים מחפשים.

לימודי מדעי החברה כוללים תחומים מקשת רחבה – מסוציולוגיה ועד תקשורת, ממדע המדינה ועד כלכלה. ישנם תארים ממוקדים בתחום אחד, ויש מסלולים רב-תחומיים המאפשרים לבחור 2-3 חטיבות ובכך לטעום מכמה עולמות.

תואר ראשון במדעי החברה נחשב למסלול נוח, הן בהיבט מורכבות החומר והן בהיבט לוח הזמנים, אך דורש יכולת קריאה מרובה ומחשבה עצמאית (וזו גם הסיבה שמעסיקים רבים מחפשים בוגרי תואר ראשון במדעי החברה).

השכר ההתחלתי אינו גבוה ועומד על 5,000-7,000 ₪, אך מי שבוחר ללמוד מדעי החברה ודאי עושה זאת בגלל העניין ופחות בגלל השכר.

במקום הראשון – חינוך והוראה

בשנה האחרונה, שנת הקורונה, נוכחנו כולנו לדעת עד כמה רבה חשיבותם של צוותי ההוראה.

ואכן, בשנת ההוראה החולפת למדו בישראל למעלה מ-30,000 סטודנטים וסטודנטיות להוראה, וזוהי העדות לפופולריות העולה של המקצוע.

הלימודים, שכוללים תעודת הוראה, אורכים 4 שנים, וישרוד אותם רק מי שיש בו אהבה לילדים והוא מבין את החשיבות הגדולה של החינוך.

השכר ההתחלתי לבוגרי תואר ראשון עומד על 5,000-7,000 ₪, אך הוא בעיקר תלוי בשכבת הגיל, בהיקף המשרה ובתפקידים נוספים אותם המורים נוטים לקחת על עצמכם כמו מרכזים חברתיים.

מי שבוחר ללמוד הוראה וודאי לא עושה זאת בגלל השכר, אך לא היה מזיק אם מדינת ישראל הייתה יודעת לתגמל כראוי את אנשי המקצוע החשובים ביותר בחברה.

מי שבוחר ללמוד הוראה ודאי לא עושה זאת בגלל השכר, אך לא היה מזיק אם מדינת ישראל הייתה יודעת לתגמל כראוי את אנשי המקצוע החשובים ביותר בחברה.

מורה בבית הספר (מתוך אתר: pixabay.com)

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נחמיה

העובדה שמקצוע ההוראה נעשה מבוקש, היא מעודדת. בעבר, קיבל המקצוע תדמית של “משרה שנייה במשפחה” המתאימה בעיקר לנשים והמאפשרת חופשות ממושכות וקביעות נוחה. והנה דווקא בשנתיים האחרונות, בהן ניצבים המורים בפני אתגרים חדשים, ויוצאים מ”איזור הנוחות” הנהירה למקצוע גדלה.