ניתוח קטרקט: סימפטומים, איבחון וניתוח – מה כדאי לדעת

ניתוח קטרקט

ארבעים אחוז מהאוכלוסייה המבוגרת שגילה עולה על שישים סובלת ממחלת הקטרקט, מחלה הגורמת בין היתר לעכירות בעדשת העין הטבעית, כאשר הדבר בעצם פוגע במעבר קרני האור ובכך בעצם מביא לירידה משמעותית ביכולת הראייה. הפתרון לבעיה נפוצה זו הוא ניתוח קטרקט שכן, מדובר על ניתוח קצר ויעיל במיוחד שתוצאותיו בקרב מטופלים עד כה היו מעולות. בכתבה זו, החלטנו להסביר לכם כל מה שתצטרכו לדעת אודות ניתוח קטרקט וכל היוצא בכך.

איך יודעים שיש קטרקט בכלל?

בעת בה אנו מדברים על ניתוח קטרקט, חשוב מאוד להבין כיצד בכלל ניתן לחשוד כי אתם או אחד מקרוביכם סובלים מאותה מחלה. אז איך ניתן לדעת על קיומה של מחלת הקטרקט? ובכן, התסמינים העיקריים למחלה זו בדרך כלל יהיו ירידה משמעותית בחדות הראייה, ראייה מטושטשת מאוד, שינוי דרסטי במספר המשקפיים, ראייה מסנוורת שמביאה איתה מעין הילות בלילה וכן גם ראייה כפולה. במרבית המקרים, מחלת הקטרקט מתפתחת בשתי העיניים, אם כי היא עשויה להופיע בכל עין בדרגה אחרת. כמו כן, חשוב להדגיש כי במצבים בהם הקטרקט מופיע בעקבות פגיעה או טראומה בעין, בדרך כלל הוא מתפתח אך ורק בעין אחת, אם כי קיימים גם מצבים בהם תינוקות נולדים עם קטרקט – כאשר מצבים אלו מכונים קטרקט מולד.

מה קורה כשלא מטפלים במחלת הקטרקט?

קטרקט הוא מעין מצב בו עדשת העין נהיית עכורה עם הזמן וכתוצאה מכך, יכולת הראייה נפגעת והדבר מחמיר לאורך זמן ממושך. לרוב, מעבר לפגיעה הברורה באיכות החיים כתוצאה מהפגיעה בראייה – הקטרקט אינו מביא איתו עוד סיכונים מכל סוג שהם. אולם, קיימים מקרים מסוימים בהם העדשה עלולה להתמלא בנוזל העכור וכתוצאה מכך, עלולה להיות עלייה משמעותית בלחץ התוך עיני.

ניתוח קטרקט הוא הפתרון

ניתוח קטרקט מתבצע במרבית בתי החולים הציבוריים ויתר המרפאות הכירורגיות בכל רחבי הארץ. ניתוח זה בעצם כולל חמישה שלבים מרכזיים, כאשר הוא נמשך חצי שעה ומתבצע על בסיס הרדמה מקומית. במהלך פעולה זו, המנתח המומחה חותך 4 חתכים זעירים בקרנית, מחדיר מכשיר אולטרה סאונד ובעצם מפרק את העדשה עכורה.

פרסום:

לסיכום

על אף שמחלת הקטרקט בדרך כלל אינה כוללת סיבוכים וסיכונים ממשיים, ראוי לציין כי בהחלט מדובר על מחלה שמפריעה מאוד לאורח חיים תקין שכן, היא משבשת הראייה ופוגעת בה כאשר הדבר רק מחמיר לאורך זמן. למרבה המזל, קיים פתרון יעיל ומדויק מאוד לבעיות שכאלו – הלא הוא ניתוח קטרקט. למידע נוסף אודות ניתוחי קטרקט גלשו לאתר של ד”ר מייקל מימוני – מנתח קטרקט עם מעל 10 שנות ניסיון בתחום.

פרסום: