שכר של 20,000 ₪ ללא תואר? ההייטק הישראלי מחפש אתכם!

אם חשבתם שלעבודה בחברת הייטק ניתן להתקבל רק עם תואר טכנולוגי או לכל הפחות שירות צבאי ביחידת 8200 – כדאי שתחשבו שוב.

רק 40% מהמשרות הן משרות מהנדסים ומתכנתים, והיתר – משרות כלליות הפתוחות לכל מי שיש ברק בעיניו להביא את המוצר הבא שאולי ישנה את פני האנושות.

בצל הקורונה וההצלחה המסחררת של חברות ההייטק הישראליות, אנו עדים בתקופה האחרונה לצמיחה גדולה במשרות הפתוחות בהייטק, כאלה שלא דורשות תואר טכנולוגי או ניסיון קודם.

לפי דו”ח עדכני של רשות החדשנות ו־Start-Up Nation Central, למעלה מ-60% מחברות ההייטק הישראליות מדווחות על קשיים בגיוס כוח אדם. כל הדרך לשכר הגבוה במשק – צעד אחר צעד.

פרסום:

ענף ההייטק עדיין מסחרר את הישראלים

מה שמושך את הישראלים יותר מכל לעבודה בחברת הייטק, הוא ללא ספק השכר הגבוה והתנאים הנלווים.

כבר בתפקיד הראשון וללא ניסיון ניתן להגיע לשכר של 15,000 ₪ ולקבל תנאים והטבות שמנפחים את השכר החודשי.

אמנם עבודה בחברת הייטק ידועה כעבודה תובענית ומאתגרת שמצריכה השקעה וחשיבה מחוץ לקופסה, אך דווקא במקומות עבודה מן הסוג הזה, בהם ליצירתיות וליוזמה יש חשיבות מכרעת על ההצלחה – תנאי העובדה תומכים בעובדים.

זה בא לידי ביטוי בשעות עבודה גמישות מאוד, בעבודה מהבית וגם בסביבת עבודה נעימה יותר הכוללת את כל הפינוקים שצריך.

אז מה בכל זאת צריך כדי להתקבל להייטק?

סיגל גילמור, סמנכ”לית משאבי אנוש בחברת SimilarWeb, מספרת שעבור 80% מהמשרות יש צורך לדעת אנגלית, כי בסופו של דבר, פני ההייטק הם החוצה לעולם הגדול.

בנוסף, ההייטק מחפש בוגרי תואר מפקולטות שונות, כיוון שלבוגרי האקדמיה יש יכולת למידה עצמאית ויכולת אנליטית.

“אנחנו מאמינים שהלימודים האקדמיים נותנים ארגז כלים מאוד משמעותיים, וזה נכון כמעט לכל המגמות”, היא אומרת.

לשאלה באילו תפקידים ענף ההייטק זקוק לעובדים, היא ענתה ש”אנחנו מקבלים אותם ג’וניורים למקצועות התחלתיים – אנליסטים, אנשי מכירות, אנשי משאבי אנוש, אנשי אפיון, אנשי עיצוב ועוד, והשכר ההתחלתי יכול לנוע בין 15 ל-25 אלף ₪, תלוי בתפקיד.

“אנחנו מאמינים שהלימודים האקדמיים נותנים ארגז כלים מאוד משמעותיים, וזה נכון כמעט לכל המגמות”

סיגל גילמור, סמנכ”לית משאבי אנוש בחברת SIMILARWEB
פגישת עבודה (מתוך אתר: Pixabay.com)

במקום ללמוד תואר של 4 שנים, ניתן ללמוד קורס ממוקד

עבור מי שרוצה להיכנס לענף ההייטק ולעבוד במשרות טכנולוגיות, בהן גם השכר הוא הגבוה ביותר, יש דרך אחרת ופחות תובענית שלא מצריכה 4 שנים בפקולטה להנדסה.

כיום ישנם מוסדות לימוד להייטק המציעים לימודי הייטק בקורסים ממוקדים המתפרסים על פני מספר חודשים, כשחלק מן המוסדות הללו אף מבטיחים השמה בגמר הקורס כתלות בהצלחה שלכם בקורס.

חלק מן המשרות המבוקשות והרווחיות, אליהן ניתן להגיע לאחר רכישת הידע במסגרת קורס הן מעצב ומאפיין UX/UI, פיתוח אוטומציה, בדיקות תוכנה וכמובן קורסי תכנות החל משפת Java ועד ל-Python.

דווקא עכשיו, כשההייטק הישראלי מנפץ תקרות זכוכית

על פי ההערכות, כ-13,000 משרות הייטק מחכות לאיוש.

אם עולם ההייטק מושך אתכם אבל אתם לא יודעים באיזה תפקיד תוציאו מעצמכם את המיטב וגם תתפרנסו היטב, כדאי לדעת שבאמצעות אתרי האינטרנט של חברות השמה המתמחות באיתור עובדים לחברות הייטק ניתן למצוא מגוון רחב של משרות פנויות, הכוללות הסבר אודות מהות התפקיד, הידע הדרוש וגם טווח השכר בתפקיד.

לאחר שתבצעו את הסינון הנדרש, תוכלו להתמקד במקצועות הרלוונטיים לכם בהתאם לרמת העניין.

בדיוק עכשיו, כשההייטק הישראלי מנפץ תקרות זכוכית עם הנפקות גדולות – זה הזמן לתפוס את הרכבת, ואולי גם לתרום לאנושות כולה בחברת Start-Up שמפתחת את המוצר הבא שכולנו זקוקים לו.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments