בטיחות אש בבית ובמשרד

לא תמיד נוכל למנוע את הדלקה, אך בהחלט ניתן למנוע את השריפה, ואיך תמיד אומרים בכיבוי האש? כל שריפה ניתן בשלב הראשון לכבות עם כוס של מים. כדי למנוע שריפות קשות שגובות נזקים בגוף וברכוש יש לנקוט באמצעי זהירות שונים גם במשרד וגם בבית הפרטי.

איך מקטינים את הסיכוי להיקלע לשריפה קשה, מהן תקנות בטיחות אש בבית ובמשרד ומה חברות הביטוח דורשות שיהיה בכל בית? הכנו לך מדריך מפורט שיסייע להוביל את המבנה למצב הבטוח ביותר שלו מפני אש.

תקנות בטיחות אש בסיסיים

בבסיס של כל בית שנבנה יש לקבל את אישור הכבאות להיתר הבנייה. התהליך כרוך בהגשת התוכניות המפורטות של המבנה וביצוע ביקורת של מפקח בטיחות במקום לחוות דעת ותשלום אגרה.

התקנות מחייבות התקנת גלאי עשן ומטף כיבוי אש, וכשמדובר בבנייני מגורים ובניינים רבי קומות למגורים התקנות יהיו מחמירות יותר ומחייבות גם התקנה של מערכת מתזים, מטף כיבוי לכל דייר, התקנת מערכת אוטומטית לגילוי אש בשטחים הציבוריים במבנה, התקנת מערכת אל לחץ ושתהיה קיימת רחבת כיבוי אש בצמוד למבנה עם ברזי כיבוי.

פרסום:

ההמלצה היא גם שהדיירים יעברו הדרכה של כיבוי אש לתרגול התנהלות במצב חירום, אך לא מדובר על תקנת חובה.

מה דורשות חברות הביטוח?

חברות הביטוח אשר מספקות את הפוליסות עבור עסקים ובתים פרטיים מציבות תנאים מקדימים לאישור הפוליסה. בדרך כלל הדרישה תבוא כתנאי בתוך מסגרת הפוליסה ובה יהיה כתוב שהיעדר אמצעי המיגון ייחשב כהפרת חוזה המתיר לחברת הביטוח להתנער מתשלום, לעיתים התנערות מלאה ולעיתים חלקית, כך גם במקרים שבעלי בתים פרטיים רוצים לרכוש פוליסת ביטוח.

לא בכל חברות הביטוח הדרישות יהיו דומות, אך ברובן הדרישות יהיו ערכת גילוי אש ועשן, מערכת כיבוי אוטומטית (בעיקר במשרדים ועסקים), דו”ח ביקורת כיבוי אש שמראה כי המבנה עומד בכל הדרישות וכי קיים למבנה אישור תקינות מערכות.

בנוסף, חברות הביטוח יכולות לבקש בדיקות תרמוגרפיות שונות ללוחות החשמל ואישור של חשמלאי מוסמך.

מה עוד ניתן לעשות כדי להפחית את סכנת הדלקה?

אין ספק כי בטיחות אש מתחילה קודם כל במודעות לכך שיש צורך למגן את המבנה. סכנות האש הן בכל זמן – בחורף ובקיץ, ויש לנקוט באמצעי זהירות ראשוניים ומשניים כל העת. תחילה, יש לפעול כמו שמצופה בכל מצב סביר – לא לצאת מהבית כאשר ישנה אש דולקת, גם לא נרות, ואין להשאיר מכונת כביסה ומייבש דולקים כאשר לא נמצאים בבית.

בנוסף, רצוי לא לעשן בתוך הבית ורצוי מאוד להטעין אופניים חשמליים מחוץ לבית ולא לתת לסוללה שלהם להתחמם יתר על המידה.

מלבד מערכות המיגון, מומלץ מאוד להתקין גלאי עשן בחדרים השונים בבית, שכן מדובר באמצעי הבטיחות הפשוט והמוצלח מכולם. מדובר בהתקנה פשוטה, סוללה שמחזיקה מעמד זמן רב ומתריעה כאשר היא נחלשת ובמחיר מצחיק של פחות ממאה שקלים לגלאי איכותי.

רצוי שלא יהיה בבית עץ רב, ואם כן כדאי שיהיה מצופה בחומר שאינו מעודד בעירה. כמו כן, כיום ישנם צבעים נגד אש בהם ניתן לעשות שימוש בקירות הבית והם מהווים עוד חזית מול בעירה שמבקשת להתפשט.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments