האם אפשר להיות בבית בזמן ההדברה?

בתים רבים מזמינים הדברה לביתם לפני תקופת האביב או כדי להדביר מזיק מסוים שפלש לביתם. בעבר ההדברות בהם היו משתמשים מדבירים רבים היו עשויות מחומרי רעל שמזיקים גם לאדם, כיום מדבירים מוסמכים משתדלים להשתמש בחומרי הדברה ירוקה שבה כמות רעל מזערית שאינה משפיעה על האדם, אך משפיעה על המזיק.

נשאלת השאלה, האם במצב כזה האדם יכול להישאר בתוך הבית בזמן ההדברה?

את התשובה לשאלה תוכלו לקרוא בהמשך הכתבה.

הדברה ללא ריח, יש דבר כזה?

הדברה ללא ריח היא הדברה מחומרים טבעיים בלבד העשויים מצמחים ופרחים. מה שבעצם יתפקד כחומר שידביר את המזיקים הוא החומר הפעיל שבתוכם.

פרסום:

הדברה זו מתאימה לאזורים ציבוריים כמו בנינים שבהם אנשים נכנסים כל הזמן וקשה להגביל אותם בתנועה במרחב זה. גם בבתים ניתן לבצע הדברה ללא ריח, בייחוד כאשר יש ילדים קטנים בסביבה או בעלי חיים. בהדברה כזו ניתן להישאר בבית, אך המדביר בכל זאת יבקש מכם להישאר לשעה אחת מחוץ לבית.

הדברה ירוקה ובטוחה למזיקים שאסור להרוג

יש מזיקים שעל פי הקוד האתי של מקצוע ההדברה, אסור להרוג. אנו מדברים על יונים ומכרסמים בעיקר. אם מדובר על יונה, ישים המדביר כל מיני פריטים שמטרתם להפריע לה בשגרת היום יום וכך היא לא תרצה לחזור אל החלונות שלכם.

כאשר מדובר במכרסמים, ישתמש המדביר בחומרי הדברה ירוקה ובטוחה שלא הורגת את העכבר, אלא מאפשרת לתפוס אותו חי. הדברה כזו למעשה תכלול מלכודות עם פיתיונות אורגניים שאינם מזיקים, אלא רק עוזרים בתפיסתו.

הדברה בטוחה כאשר יש בעלי חיים וילדים קטנים שזוחלים

אחת השאלות שישאל אתכם המדביר לפני ההדברה וכבר בשיחת הטלפון הראשונית היא האם יש ילדים ובעלי חיים בבית. במידה והתשובה היא כן, על המדביר להשתמש אך ורק בחומרי הדברה ירוקה ובטיחותית. חומרי ההדברה פעילים גם לאחר ההדברה ועל המדביר לוודא שהם אינם מזיקים לאנשים השוהים בבית.

בזמן ההדברה יבקש המדביר שתצאו מהבית לשעה לפחות. בצורה זו הוא יכול להבטיח שגם אם אין ריח להדברה, היא עדיין בטיחותית בכל צורה. המדביר תמיד ייקח משנה זהירות גבוה יותר במקרים אלו.

פיתיונות ג’ל לנמלים, האם זה בטוח?

פיתיונות הג’ל לנמלים מבוססים על חומרים אורגניים שגורמים לנמלים ובעיקר למלכה להגיע למצב של חוסר תיאבון שיגרום לה למוות.

זו הדברה שאינה מסוכנת לאדם ומאפשרת לכם לשהות בבית בזמן ההדברה וזאת בניגוד להדברה המבוססת על ריסוס. בפיתיונות ג’ל משתמשים גם עבור טרמיטים ומזיקים נוספים.

לסיכום, הדברה ירוקה, הדברה אורגנית והדברה בטוחה הם למעשה סוגים מגוונים של הדברת מזיקים בשיטות בהן קיים רעל מזערי או שהחומרים הם טבעיים לחלוטין. חשוב מאוד לפני כל הדברה לבדוק עם המדביר האם מותר להישאר או שעדיף לצאת ולוודא לכמה שעות.

המאמר באדיבות חברת הדברה סנטר – בחרו אזור שירות להדברה

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments