מה זה אפילייט ואיך גם אתם יכולים להרוויח בזכותו?

העולם גדוש בעסקים שרוצים למכור מוצרים שונים. חלק מהם ישמחו להיעזר בכם. הכוונה היא לא שתעבדו בעסק במשרה מלאה או חלקית, אלא פשוט שתמליצו על המוצרים שלהם, ובתמורה תקבלו חלק מסכום המכירה. את ההמלצות אתם לא צריכים להשמיע בפני אנשים ספציפיים שוב ושוב, אלא לפרסם – בפוסט בפייסבוק, בסרטון באינסטגרם, בבלוג שאתם מפעילים וכו’. בשלב הזה נכנסת לפעולה שרשרת: מי שעוקב אחריכם מתרשם מהתוכן וההמלצה, לוחץ על הקישור, מגיע לחנות של העסק, רוכש את המוצר המומלץ, בעל העסק מזהה שהקנייה היא על סמך המלצה לכם (על סמך הקישור הייחודי לכם) ומתגמל אתכם כאמור בחלק משווי המוצר.

זוהי המהות של ה-affiliate marketing, וכדי לנצל את הקונספט הזה באופן מיטבי יש כמה דגשים חשובים שאותם תמצאו כאן בעמוד.

שותפים בלי להשקיע

אחרי שהסברנו מה זה affiliate marketing, ואתם כבר יודעים שאפשר להפוך לשותפים של עסק מסוים גם בלי להשקיע בו כסף (אגב, בעברית נהוג להגדיר את הקונספט “שיווק שותפים”), השלב הבא הוא לסקור בזריזות את היתרונות:

* כל אחד וכל אחת יכולים לעסוק בכך

פרסום:

* אתם קובעים את שעות העבודה

* אתם קובעים את היקף המחויבות (על כמה מוצרים להמליץ, למשל)

* הכנסה פסיבית (אחרי שיצרתם תוכן עם המלצה, הוא יכול להניב עמלות גם במשך שנים בלי שתצטרכו לעשות כלום)

התוכנית הנכונה עבורכם

מאחר שה-affiliate marketing, או שיווק השותפים, מייצר מטבעו win-win, יש לא מעט תוכניות כאלה. בחלק מהמקרים ישנו גוף שמתווך בין החברות שמחפשות משווקים לבין מי שמחפשים הזדמנויות להכנסות פסיביות, ודוגמה לפלטפורמה כזו היא סקינדו. התנאים בכל תוכנית שותפות כזו שונים, ולכן לפני שמתחילים לבנות נכסים דיגיטליים רצוי קודם כל לבחון לעומק כל תוכנית כדי לבחור את זו הנכונה לכם ביותר.

נכס דיגיטלי מניב

על-מנת שכל המלצה שלכם על מוצר תיחשף לעיניים רבות ככל האפשר, אתם זקוקים לנכס דיגיטלי איכותי. אם קודם כתבנו שה- affiliate marketingמאפשר לכם להפוך לשותפים בלי להשקיע, זה הזמן לסייג: אתם לא צריכים להשקיע בעסק, וגם לא להחזיק מלאי של מוצרים, אבל כן נדרשת השקעת זמן – בבניית הנכס הדיגיטלי. המפתח העיקרי הוא תוכן בעל ערך אמיתי. גולשים מחפשים המלצות על מוצרים, אבל רוצים לקבל אותן מאנשים שהם סומכים עליהם. תוכן שמספק ערך אמיתי גורם לגולש לתת בכם אמון, ולכן הוא גם ילחץ על קישורים שתציעו לו.

תחום שאתם מתחברים אליו

אפילייט מרקטינג הוא במובן מסוים עתיד השיווק הדיגיטלי. כפי שנהגים עוזרים זה לזה לבחור את דרך הנסיעה הטובה ביותר דרך ווייז, ובאופן כללי חוכמת ההמונים מופצת דרך האינטרנט, כך תוכן גולשים – ובמקרה הזה המלצות על מוצרים – צפוי לתפוס נפח הולך וגדל. חשוב מאוד להמליץ על מוצרים בתחום שקרוב ללבכם, כך שהתוכן שתיצרו עבור הנכס הדיגיטלי יהיה כזה שאתם מתחברים אליו באמת. גולשים מזהים אמת, וכאמור נותנים בכך אמון ונוטים לאמץ המלצות – הרווח יהיה שלכם.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments