עורך דין רשלנות רפואית בהריון: חשיבות הייעוץ להערכת המצב הייחודי שלך

הריון הוא חוויה שמשנה את החיים, ובאופן טבעי, כל אישה הרה מצפה לעבור את תקופת ההיריון ותהליך הלידה באופן חלק, אבל לא תמיד זה המצב. מדי שנה נולדים מאות אלפי תינוקות עם מומים מולדים שניתן היה למנוע, ומצבים רפואיים חמורים כמו נזק מוחי ופיגור שכלי נגרמים, במקרים רבים, כתוצאה מרשלנות של רופאים.

התנהלות רשלנות רפואית בהריון עשויה להתרחש במהלך הטיפול לפני הלידה או במהלך הלידה, ואם הרופא או הצוות הרפואי אינם מבצעים את תפקידם כראוי, האישה או התינוק חשופים לפציעות שעלולות להימשך לכל החיים

רשלנות רפואיות בהריון במהלך טיפול טרום לידתי

על מנת להגן על בריאות העובר, אישה בהריון נדרשת לעבור בדיקות קבועות במהלך ההיריון. במהלך מפגשים אלו, הרופא עורך את הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא שהעובר והאם בריאים, אבל למרות שרוב הנשים ההרות מאמינות שהרופא שלהן יגן על בריאותן ובטיחותן, כמו גם על בריאות העובר, לא תמיד זה המצב.

פרסום:

קיימים מגוון מצבים רפואיים שעלולים להתרחש במהלך ההיריון שיש לתת עליהם את הדעת, ואם הרופא מחמיץ מצב בעייתי, האם או העובר חשופים לסיכונים ובמקרים אלו, חשוב לפנות מיד לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית בהריון.

סיכוני סוכרת הריון במהלך הלידה

סוכרת הריונית היא תופעה שכיחה שמאופיינת במחלת הסוכרת אצל האישה, גם אם היא מעולם לא סבלה מהמחלה, ולאחר הלידה המחלה נעלמת.

אבל אם לא מתבצע מעקב רפואי קפדני אחר רמות הסוכר הגבוהות של האם, ואם תהליך המחלה אינו מזוהה, יכולות להיות השלכות חמורות על התינוק, עם סיבוכים שעלולים לכלול:

  • סיבוכים הקשורים ללידה עקב גודלו הגדול של התינוק;
  • התפתחות סוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים;
  • סיכון מוגבר למוות יילוד או ללידת תינוק מת;
  • סוכר נמוך בדם (גלוקוז)
  • או מחלה אצל התינוק.

טעויות רפואיות במהלך הלידה

לידת תינוק אמורה להיות אירוע משמח ומרגש. האם סוף סוף זוכה לפגוש ולהחזיק את התינוק שלה, ועבור רוב הנשים, זהו אירוע חיובי משנה חיים. עם זאת, לא כל הלידות מתנהלות כמתוכנן. במהלך הלידה, באחריות הרופא לוודא שהתינוק מגיע לעולם בריא ככל האפשר, ונדרשת הקפדה על מעקב  אחר רווחתו של התינוק במהלך הלידה.

כחלק מהפיקוח על בטיחות האם והתינוק במהלך הלידה, במקרים רבים מבוצעת לסירוגין בדיקת דופלר סוניקאייד, שהוא מכשיר כף יד המוצב על בטנה של האם כדי להקשיב לקצב הלב של העובר, ויש לבצע מעקב זה בתדירות גבוהה יותר בשלב השני של הלידה, בזמן שהאם דוחפת.

בחלק מחדרי הלידה בבתי חולים, צוותים רפואיים משתמשים בניטור עוברי אלקטרוני, הכולל חגורה המונחת סביב בטנה של האם כדי לאבטח מוניטורים להערכת קצב הלב של התינוק וחוזק/תדירות ההתכווצויות של האם. אם לא התבצע מעקב אחר דופק העובר במהלך הלידה, חשוב לקבל ייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית בהריון ולידה, כדי לבדוק אם קיימת עילת תביעה.

חשיבות זיהוי מצוקה עוברית בזמן

במצבים בהם קיימת “מצוקה עוברית” (דופק עוברי גבוה מאוד או נמוך מאוד), ניתן להשתמש בניטור עוברי פנימי. אלקטרודה קטנה מאוד מחוברת לקרקפת התינוק ומתעדת את קצב הלב. ניטור מסוג זה נותן משוב מהיר והחלטי ביותר, ומאפשר לרופאים להחליט במהירות אם נדרש ניתוח קיסרי מידי.

אם הרופאים האחראים על הלידה לא יקפידו על אחריות הפיקוח הזה בגישה מקצועית נכונה, חיי משפחה שלמה עלולים להיהרס. בכל מקרה בו הרופא או הצוות הרפואי אינם מפקחים כראוי אחר מצב התינוק, או משתהים בהעברת האישה לניתוח קיסרי, טיפול רשלני זה עלול לגרום לבעיות פיזיות ונפשיות לכל החיים עבור התינוק.

עקב רשלנות רופאים במהלך הלידה, תינוקות רבים נולדים עם שיתוק מוחין או נזק מוחי חמור, ובנסיבות אלה, יש לפנות לייעוץ של עורך דין לפציעות לידה עם ניסיון עשיר בתחום, על מנת לקבל הערכה של המקרה.

עורכי הדין לרשלנות פגיעות הריון חותרים למיצוי הדין עם האחראים

אם את חושדת שהתינוק שלך סובל מפציעות שיתכן שהן נובעות מטיפול שאינו נאות של הרופא או הצוות הרפואי שטיפל בך במהלך ההיריון או הלידה, חשוב שתתייעצי עם עורך דין שיבדוק את הרשומות הרפואיות שמתעדות את מהלך הטיפול בך.

בחירת משרד עורכי דין שיש לו ניסיון מוכח עם קבלת פסקי דין לטובת נשים שנפגעו ממקרים של רשלנות רפואית בהיריון, או עם מוניטין מצוין של הסדרים שקבעו שיאים, מאפשרת לך לקבל ייעוץ, ליווי וייעוץ מעולה עד למיצוי זכויותייך המשפטיות, בהליכים משפטיים או מחוץ לכותלי בית המשפט.

לצוות משטי מנוסה ברשלנות רפואית ופציעות לידה, יש את הניסיון, המשאבים והכישורים הדרושים כדי להשיג לך את הפיצוי המגיע לך ולבני משפחתך, לכן חשוב ליצור קשר עוד היום עם עורך דין מומחה בתחום באמצעות פנייה למשרד או מילוי טופס מקוון, על מנת לבחון את נסיבות המקרה ולפתוח בהליכים עד להשגת הצדק.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments