אדון לעצמו: כל הטיפים לעצמאיים מתחילים – תוכן מקודם

אז בחרתם לפתוח עסק עצמאי ולהיות אחראים לגורלכם התעסוקתי, ועם כל ההתרגשות הנלווית לדבר, יש גם לא מעט בירוקרטיה, התעסקות ושלבים לעבור בדרך אל ההצלחה. כך תעשו זאת נכון, מבלי לפספס אף שלב

תוכן ממומן ע”י אמריקן אקספרס (אקספרס פרימיום)

מזל טוב! החלטתם להפסיק לעבוד כשכירים עבור מישהו אחר, ובמקום זאת, לצאת לעצמאות ולהיות “הבוסים של עצמכם”. על אף שעבור אנשים רבים מדובר בהגשמת חלום, חשוב לזכור כי עצמאות היא לא תמיד הדרך הנוחה או הליניארית ביותר, ועל מנת לצלוח אותה, יש לדעת לא מעט דברים ולהיערך בהתאם. כדי לסייע לכם במשימה, ארגנו עבורכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם בתחילת הדרך.

הקפידו על התנהלות כלכלית נכונה

כאשר אתם הופכים לעצמאיים, רצוי מאוד להפריד את ההתנהלות הכלכלית האישית שלכם מההתנהלות הכלכלית של העסק. ההפרדה תסייע לכם לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק באופן טוב יותר, ותאפשר לכם לשמור על התנהלות עסקית נכונה יותר בהמשך. אחת מהדרכים שבאמצעותן תוכלו לבצע את ההפרדה הזו, היא בעזרת שימוש בכרטיס אשראי עסקי* – כרטיס אשראי לעצמאים, שברוב המקרים, גם יעניק לכם כל מיני הטבות שיסייעו לכם להוזיל עלויות.

הכירו מושגי יסוד חשובים

בעולם העצמאיים קיימים כל מיני מושגי יסוד חשובים, שהבולטים שבהם הוצאה מוכרת, שוטף פלוס וריטיינר:

פרסום:
  • הוצאה מוכרת – כאשר אתם הופכים לעצמאיים, אתם יכולים להזדכות על הוצאות שקשורות באופן ישיר לעסק שלכם, וכך לשלם מס רק על הרווח במקום על כל סך ההכנסות שלכם. הוצאות מוכרות יכולות להיות דלק, מוניות, תשלומים לספקים, אינטרנט, ציוד משרדי, תשלום חשמל, הפרשות פנסיוניות, שיווק ועוד, בהתאם לתחום בו בחרתם. חלק מההוצאות האלה יהיו מוכרות ב-100%, וחלק מהן יהיו מוכרות רק חלקית. כך או כך, על מנת להזדכות עליהן, חשוב מאוד לשמור את הקבלות על כל הוצאה ולהגיש אותן לרואה החשבון המטפל בעניינים הפיננסים של העסק שלכם.
  • שוטף פלוס – המשמעות של תשלום בשוטף פלוס היא שלא תקבלו את הכסף עבור העבודה שביצעתם או המוצר או השירות שמכרתם מיד, אלא רק בעתיד. מתי בעתיד? לפי ה”פלוס” של השוטף. משמעותו של שוטף+30, למשל, היא שתקבלו את הכסף שלכם רק 30 ימים מסוף החודש שבו העבודה בוצעה. כך, למשל, אם ביצעתם את העבודה באמצע חודש מאי – תקבלו את התשלום עבורה רק בתחילת חודש יולי.
  • ריטיינר – מעין תשלום חודשי מוסכם וקבוע עם הלקוחות שלכם. בשיטה זו אתם לא מקבלים תשלום פר-עבודה או פרויקט, אלא תשלום חודשי ללא כל קשר לתכולת העבודה שאתם מבצעים. מצד אחד מדובר בשיטה נהדרת, שכן היא מעניקה לכם “שקט נפשי” ומאפשרת לכם לדעת מראש את גובה ההכנסות שלכם. מנגד, סכום הריטיינר הוא לרוב נמוך מהסכום שהייתם דורשים על כל שירות או עבודה בנפרד, עניין אשר יכול להפוך את הריטיינר למאוד לא משתלם. לכן, אם אתם בוחרים בשיטה זו, מומלץ לנסח חוזה שמכיל הגבלות מסוימות על כמות העבודה או השירותים שהלקוחות שלכם זכאים להם במסגרת הריטיינר.

הכינו תכנית עסקית

פתיחת עסק היא כאמור עניין שיש לחשוב עליו מראש ולתכנן אותו לפרטי פרטים. לכן, הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות הוא להכין תוכנית עסקית. בין היתר, כתבו לעצמכם מה המטרה של העסק, מה השירותים שתספקו במסגרתו, מהי תוכנית השיווק והמכירות שלכם, כיצד תגייסו לקוחות ומהי תחזית ההכנסות וההוצאות שלכם. אם אתם מרגישים שאתם לא יודעים מאיפה להתחיל, מומלץ להיעזר ביועץ עסקי שיוכל למקד אתכם ולסייע לכם לבנות תוכנית עסקית חכמה ויעילה.

אל תשכחו את רשויות המס

כאשר אתם פותחים עסק, עומדות בפניכם שלוש אפשרויות עיקריות – פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה ופתיחת חברה בע”מ:

  • עוסק פטור – עצמאי יחיד, שמחזור העסקאות שלו מגיע עד ל-100,000 שקלים בשנה (הסכום המדויק משתנה בכל שנת מס). עוסק פטור אינו משלם מע”מ ולא מוציא חשבוניות, אלא מתנהל עם קבלות בלבד.
  • עוסק מורשה – עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 100,000 שקלים בשנה. עוסק מורשה מחויב בהנפקת חשבוניות מס ובגביית מע”מ
  • חברה בע”מ – ישות משפטית שנחשבת לנפרדת מהבעלים, ויכולה להגן עליכם מפני פשיטת רגל או תביעות. חברה בע”מ מחויבת בתשלום מע”מ, ללא כל קשר למחזור העסקאות השנתי שלה

לאחר שהחלטתם על האופציה הנכונה והטובה ביותר עבורכם, בהתאם למחזור הצפוי, יש לפתוח תיקים בביטוח לאומי, במע”מ ובמס הכנסה – וחשוב לעשות זאת מיד עם תחילת הפעילות העסקית או אף לפני כן.

הקימו נכסים דיגיטליים

זה ממש לא סוד שכיום הכל מתבצע בדיגיטל. על מנת לגרום לעסק שלכם להיראות עדכני וחדשני, חשוב מאוד להקים נכסים דיגיטליים בדמות אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, אינסטגרם ועוד, ולהמשיך לתחזק אותם על בסיס קבוע עם תכנים איכותיים, מידע על מבצעים וכדומה. עניין זה לא רק יאפשר למתג את העסק שלכם כרציני ואיכותי, אלא גם יסייע ללקוחות שלכם למצוא אתכם ולרכוש את השירותים או המוצרים שלכם בקלות.

הכירו את הבוס החדש שלכם – אתם

אם חשבתם שהיציאה לעצמאות אומרת שמהיום אין לכם בוס, אתם טועים. הבוס החדש שלכם הוא אתם בעצמכם ויש לכם מחויבות כלפי העסק והתנהלותו הנכונה. זכרו לעבוד באופן מסודר, לפי התוכנית העסקית, מתוך חשיבה כלכלית לטווח ארוך ותוך התחשבות ברשויות ובדרישותיהן, ותגלו שאתם הבוס הכי טוב שיהיה לכם.

*אין בכתבה הזו מדובר בייעוץ פיננסי ומומלץ להיעזר ברו”ח או איש מקצוע

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה אמריקן אקספרס בע”מ ו/או אקספרס פרימיום בע”מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments