קידום אתרים אורגני – השירות הנצרך ביותר לעסקים

מאת עגם שיווק באינטרנט

האם קידום אתרים במנועי החיפוש הוא שירות שעדיין נצרך בשנת 2022? האם בעידן שבו אנו משתפים כמעט הכול ברשתות החברתיות יש מקום לעבודה הסיזיפית ולהשקעה ארוכת הטווח של קידום האתר?

כן, בחלט כן. גם בשנת 2022 זו עובדה מוגמרת: קידום אתרים במנועי החיפוש זוהי הדרך הטובה ביותר עבור בעלי עסקים ונותני שירות להגיע לחשיפה מרבית ברשת האינטרנט.

פרסום:

לדוגמה: בעל עסק בשם מיכאל עם אתר המוכר “תשמישי קדושה” ידאג לגייס מומחה קידום אתרים מקצועי בשביל שהאתר שלו יופיע במילת המפתח “תשמישי קדושה” בעמוד הראשון של גוגל על מנת שכל מי שיחפש את מילת המפתח “תשמישי קדושה” גוגל יציג לו את האתר של מיכאל וכך הוא יוכל להכניס הרבה יותר גולשים לאתר שיניבו למיכאל הרבה יותר הכנסת כסף מהאתר – כל זאת בזכות קידום אתרים אורגני בגוגל.

ולכן, אין זה סוד כי השאיפה של כל בעל אתר היא להיות בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. עסק שהאתר שלו מקודם טוב, אומרים מומחי השיווק, הוא עסק שמניב לעצמו את מקסימום החשיפה במינימום השקעה.

קידום אתרים במנועי החיפוש זוהי השקעה לטווח רחוק, השקעה שעלותה זולה, יחסית, לאמצעי שיווק אחרים, אך דורשת סבלנות ואורך רוח. וחשוב לקחת בחשבון כי אתר שמקודם באופן שוטף ובתקופה ארוכה יביא תוצאות רק לאחר מספר חודשי עבודה.

קידום אתרים במנועי חיפוש – מהם הגורמים המשפיעים על הקידום

  • תוכן

ביל גייטס כבר אמר לפני שנים רבות כי התוכן הוא המלך. האם האמירה הזו רלוונטית עדיין?

אין ספק כי התוכן הוא עדיין המלך, אבל בשנת 2022 התוכן השולט על השוק הוא תוכן מסוג אחר, תוכן הרבה יותר איכותי. גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, למד להבחין באמצעות בינה מלאכותית מהו תוכן איכותי ומהו תוכן פחות איכותי והוא מקדם רק את הכתבות בעלות התוכן האיכותי.

חשוב להקפיד שהתוכן יהיה מקורי – גוגל מענישה אתרים שיש בה תכנים מועתקים או משוכתבים אחד לאחד.

התוכן חייב להעניק ערך לגולש. עליו להיות חדשני, אמין, סמכותי וזורם, עליו להיות מעניין ומכוון לעיניים אנושיות ולא תוכן שמיועד רק לבוטים של מנועי החיפוש.

  • מילות מפתח

באמצעות מילות המפתח גוגל יכול להבין במה הכתבה עוסקת, אך בניגוד לעבר שבו הטמענו את מילת המפתח בהגזמה רבה, כיום חשוב להטמיע אתת מילת המפתח רק כאשר יש לה קשר הגיוני למשפט שבתוכו היא מוטמעת. לא הכמות קובעת, אלא האיכות.

  • קישורים

בשנת 2022 הקישורים הנכנסים הם אחד אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על קידום האתר. קישורים נחשבים בעיני גוגל כהמלצה של אתר אחר על האתר שלכם. אך ההבדל בין הקישורים של פעם לבין הקישורים הנדרשים כיום הוא שגוגל מעניק חשיבות רק לקישורים הנכנסים מאתרים סמכותיים ורבי תנועה. אם תשיגו קישור לאתר של מנעולן, לדוגמה, מאתר העוסק בכתיבה שיווקית, גוגל לא תתחשב בקישור הזה, אך אם תפנו קישור למנעולן רכב מאתר חזק של מוסך, סביר שגוגל תאהב את הקישור.

קישורים מאתרים רבי תנועה ומגזינים כמו ישראל היום, וואלה, ביז פורטל ועוד, נחשבים לאתרים חזקים וסמכותיים, אתרים שכדאי להשקיע בהם בקישורים נכנסים אל האתר שלכם.

  • חווית משתמש

אתר שלא יעניק לגולש חווית משתמש יתקשה להתקדם במנועי החיפוש. אתר מודרני ואיכותי הוא אתר שבנוי היטב מבחינת הממשק שלו, שהשימוש בו הוא נוח, שהוא נטען במהירות, שמפת האתר והמבנה הפנימי שלו ברורים, שהמטלות שלו כמו מילוי טפסים או הזמנת רכישות באתר קלות ונוחות ליישום והעיצוב שלו נעים ומושך את העין.

ככל שהאתר יהיה נוח, מהיר ומותאם לשימוש גם בטלפון החכם, כך יותר אנשים יבקרו בו, יחזרו אליו שוב ושוב, יסמכו ויקליקו עליו והוא יהיה מקודם גבוה בתוצאות החיפוש

  • אמינות

אתרים שהצליחו לרכוש את האמון של הגולשים באמצעות ביקורות והמלצות טובות, אתרים שהגולשים מאמינים בהם, אוהבים אותם וחוזרים אליהם שוב ושוב הם האתרים שיצליחו לטפס למיקומים גבוהים בדירוג תוצאות החיפוש.

לסיכום, קידום אתרים במנועי חיפוש היא עבודה מורכבת וכדי להגיע לתוצאות טובות יש צורך בידע ובניסיון רב. תחום קידום האתרים משתנה כל הזמן, ולכן חשוב להיות עם אצבע על הדופק, לעקוב כל הזמן ולהמשיך ללמוד.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments