ניו בורן: כיצד ניערך ללידה ראשונה? תוכן ממומן ע”י ישראכרט

מתכוננים לבייבי הראשון שלכם? מזל טוב! לצד ההתרגשות, ההתלהבות ובחירת השמות, יש לכם עוד לא מעט דברים שצריך להיערך אליהם מראש. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם במשימה

אם אתם קוראים את הכתבה הזו, סביר להניח שאתם מתעתדים להיות הורים ממש בקרוב, אז קודם כל: מזל טוב! על מנת לסייע לכם לצלוח את כל מה שכרוך בתקופה שלאחר הלידה הראשונה, הכנו עבורכם מדריך עם מספר טיפים יעילים, שיאפשרו לכם להיערך למצב החדש והמרגש באופן הטוב ביותר. בואו נתחיל.

לפני הכל היערכו כלכלית

זה לא סוד שהרחבת המשפחה כרוכה גם בהוצאות כלכליות ובטח גם אתם שמעתם את ההערכות על כך שלגדל ילד עד גיל 18 עולה  בסביבות מיליון ₪! על מנת לעבור את התקופה שלאחר הלידה באופן כמה שיותר רגוע, חשוב מאוד להיערך כלכלית למאורע ולחסוך לכל הפחות כמה מאות שקלים בכל חודש, טרם המאורע. עם זאת, גם אם אתם נמצאים ממש פסע מהלידה ולא נערכתם אליה כלכלית מכל סיבה שהיא, תמיד תוכלו להיעזר בהלוואה לכל מטרה. מדובר בהלוואה ללקוחות כל הבנקים*, אשר מתאפיינת לרוב בתנאי החזר נוחים, שיאפשרו לכם לצלוח את התקופה הראשונה שלאחר הלידה ואת הרכישות הגדולות העיקריות בתקופה זו. שוקלים את האופציה? זכרו שתמיד מומלץ לבחון באחריות את תנאי השירות של הגוף המלווה ולבצע השוואה בין ההצעות השונות.

היערכו מנטלית

פרט להיערכות הכלכלית, חשוב מאוד גם להיערך מנטלית לקראת הלידה. במסגרת ההכנה, דמיינו את יום הלידה עצמו ונסו להגדיר לעצמכם כיצד הייתם רוצים שייראה. בין היתר, שאלו את עצמכם האם תהיו מעוניינים שהמלווים ייכנסו לחדר במהלך הלידה, ומי יהיו אותם המלווים שתבחרו, האם היולדת תהיה מעוניינת באפס הפרדה לאחר הלידה, האם היולדת תרצה אפידורל, האם תרצו לשכור דולה שתלווה אתכם ועוד. נסו לתכנן את יום ומהלך הלידה ככל הניתן, אך יחד עם זאת, הכינו את עצמכם מראש לכך שיש סיכוי שהתוכניות שלכם ישתנו באופן מהותי, ונסו להיפטר מהקיבעון המחשבתי או הפנטזיה על הלידה המושלמת. ברגע האמת, נסו “לזרום” ככל הניתן עם הסיטואציה ולהישאר רגועים וקשובים לדברי הצוות הרפואי, שכן בסופו של דבר, זהו המתכון ללידה מוצלחת.

רכשו רק את הפריטים ההכרחיים

בין אם חסכתם כסף עד למועד הלידה ובין אם אתם נעזרים בהלוואה, אין סיבה אמיתית להיכנס להוצאות מיותרות סביב הלידה הראשונה. אם גם אתם נתקלים ברשימות הציוד הבלתי נגמרות לקראת הלידה הראשונה, שמתפרסמות תחת כל עץ רענן, נסו לבחון אותן בביקורתיות ולהפריד בין עיקר לתפל.

פרסום:

בקצרה, ניתן לומר כי הפריטים ההכרחיים לבית לאחר הלידה הם שידת החתלה, עגלה, חיתולים, בגדי גוף בסיסיים לתינוק (בהתאם לעונה), עריסה, ואם אין לכם אמבטיה – אז גם גיגית קטנה. קחו בחשבון שאת רוב הפריטים הללו ניתן לרכוש מיד שנייה. את העריסה, למשל, ניתן גם לשאול מעמותות, שכן התינוק ממילא יישן בה רק למשך שלושה-ארבעה חודשים. בכל הנוגע לבקבוקים, מוצצים ועוד – בכל אלה רצוי להצטייד רק לאחר החזרה הביתה ולפי הצורך.

הפריטים ההכרחיים לרכב הם סל-קל או כיסא בטיחות, ובפריטים אלה, מומלץ שלא להתפשר. עם זאת, אין פירוש הדבר שכיסא הבטיחות היקר ביותר בשוק הוא גם האיכותי ביותר. במקום לרכוש מוצר יקר, שאינו בהכרח יעיל דיו, בצעו סקר שוק, קראו ביקורות והמלצות בעיקר על בטיחות הכיסא ובצעו רכישה מושכלת.

בדקו אודות קורס הכנה ללידה

קורס הכנה ללידה הוא לא רק חוויה משפחתית שמקרבת בין בני הזוג, אלא גם קורס שמספק לבני הזוג לא מעט ידע, שיאפשר להם לצעוד לחדר הלידה בתחושה של וודאות. עניין זה מאפשר לבני הזוג, וליולדת בפרט, להיות נינוחים יותר ביום הלידה ולחוש שליטה בסיטואציה הזו, שעלולה לעיתים להיות מלחיצה. זהו מקום להשתתף ולהזדהות עם זוגות או יחדניות שעוברים את אותו הדבר כמוכם, ולשאול את כל השאלות שצצות לכם, במהלך התקופה וטרם הלידה.

ודאו שאתם מממשים את כל ההטבות והזכויות שאתם זכאים להן

כהורים צעירים, אתם זכאים למספר הטבות משמעותיות מהמדינה, וכדאי לוודא שאתם מממשים את כולן:

  • נקודות זיכוי – נקודות זיכוי ממס הכנסה, שמעניקות לכם הנחה בגובה של אלפי שקלים בתשלום המס השנתי שלכם.
  • מענק לידה – מענק חד פעמי שמשולם ליולדת לאחר הלידה.
  • דמי לידה – קצבה חודשית המשולמת ליולדת במשך 15 שבועות ממועד הלידה.
  • קצבת ילדים – קצבה חודשית שמשולמת להורים עבור כל ילד מגיל לידה ועד לגיל 18.

מודעות ובדיקה של ההטבות הללו תיתן לכם עוד קצת מרווח נשימה בכל הנושא הכלכלי.

הבייבי שלכם בדרך

למרות כל שנאמר פה, כולנו יודעים בסוף שלא משנה באיזו עריסה ישן התינוק, או כמה תתכוננו למעמד הלידה, הדבר החשוב ביותר זה תינוק בריא, שלם ומאושר, והורים שמתרגשים ונהנים ממנו. נצלו את הזמן הזה להערכות (ולהרבה שינה, שתחסר לכם אחרי שיגיע הקטנטן), ותגידו ברוך הבא לפרק החדש בחייכם.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments