איך לבחור מגשר גירושין?


הליך גירושין טומן בחובו מורכבות וקושי רגשי עבור שני בני הזוג, אשר לא תמיד מצליחים גם להגיע בקלות להסכמים, סביב נושאים אשר אמורים להשפיע במידה רבה על חייהם ועל חיי ילדיהם. 
כחלק מכך, הליך הגירושין יכול להוביל למצב בו בני הזוג ימצאו את עצמם מנהלים מאבק משפטי ארוך וקשה – אשר יהיה כרוך בהוצאות כספיות גבוהות כמו גם ברכבת הרים רגשית, אשר יכולה לפגוע גם בילדים.
בכדי לעשות כל מה שניתן על מנת להימנע ממצבים קשים שכאלה, ההמלצה היא לפנות להליך גישור גירושין – הליך אשר ייעודו, לנסות ולסייע לבני הזוג לגבש הסכם אשר יהיה מוסכם ומקובל על שניהם.
כמובן, בכדי ליהנות מהיתרונות השונים של הליך גישור גירושין, חשוב לבחור את המגשר בתבונה ותוך שימת דגש על כל הפרמטרים אשר יכולים להשפיע על הרמה המקצועית, על הכלים, היכולות והכישורים שלו.

תפקידו של מגשר גירושין
מגשר גירושין אמור כאמור, לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות ביניהם וזאת, בצורה מכבדת, מכובדת ועל בסיס תקשורת טובה והקשבה.
המגשר אמור לסייע לכל אחד מהצדדים להציג את עמדותיו ואת ציפיותיו והודות ליכולות ולניסיון שלו, להוביל את שני בני הזוג לנקודת אמצע אשר יכולה להיות מוסכת על שניהם – תוך ראיית טובת הילדים.
המטרה של התהליך היא לאפשר לכל אחד מהצדדים לצאת שבע רצון מהתהליך ולהרגיש שההסכם משרת בצורה מספקת את האינטרסים שלו.

טיפים לבחירת מגשר גירושין
אם גם אתם בחיפושים אחר מגשר גירושין, להלן מספר טיפים אשר יישומם יסייע לכם לבצע בחירה טובה:

  • הסמכות המגשר ורמה מקצועית – הבחירה הטובה ביותר תהיה כמובן במגשר גירושין שהוא גם עורך דין בהסמכתו (וכחלק מכך בעל תואר ראשון או תואר שני במשפטים). בחירה במגשר שהוא גם עורך דין, תבטיח בקיאות בסוגיות משפטיות שונות וארגז כלים איכותי יותר באמצעותו יתאפשר לו לסייע לבני הזוג.
  • חיבור עם המגשר – ראשית כל, בחירת מגשר גירושין אמורה להיות מוסכמת על שני בני הזוג. כאשר, קיימת חשיבות גבוהה לוודא את הנושא של החיבור האישי של שניהם עם המגשר – יש לקחת בחשבון, שבכדי שהתהליך יצלח וישיג את מטרות, בני הזוג אמורים להרגיש שהם יכולים לדבר בפתיחות מול המגשר.
  • שנות הניסיון – ההמלצה היא לבחור במגשר שיש לו ניסיון מקיף בעולם הגישור ככלל ובעולם גישור הגירושין בפרט. מגשר מנוסה הוא איש מקצוע אשר טיפל בלא מעט מקרים ועזר ללא מעט זוגות, מה שיאפשר לו לסייע גם לזוגות אשר הפערים ביניהם הינם גדולים ומורכבים.
  • מומחיות בתחום – מומלץ לוודא שהמגדר הנבחר הינו בעל התמחות פרטנית בתחום של גירושין.
  • המלצות וחוות דעת מלקוחות  – לרוב הליך גישור הוא דיסקרטי ולא בטוח שכל מי שעבר גישור ישמח לנדב מידע בנושא. אבל, אם בכל זאת אתם מכירים זוגות אשר כן מוכנים לדבר על הנושא הזה בפתיחות ואף להמליץ על מגשר, דבר זה יוכל לסייע לכם במידה לא מועטה בבחירה.


לסיכום, בכדי שהליך גישור גירושין אכן ישיג את מטרותיו, בשלב הראשון שני בני הזוג אמורים להגיה למסקנה שהם מעוניינים לעבור את התהליך ולהגיע אליך בפתיחות גבוהה.
בשלב הבא, חשוב כאמור, לבחור בתבונה את המגשר ולהגיע להסכמה לגבי אותו המגשר אשר יגויס עבור המטרה.
במידה והצעדים הללו יבוצעו בצורה נבונה ותוך מחשבה, הסיכויים להצלחת התהליך יעלו – וכאמור, הליך גישור גירושין מוצלח, יכול למנוע מצבים של מאבקים משפטיים קשים וארוכים ולכן, ללא כל ספק כדאי ורצוי לתת לו את הצ’אנס המגיע לו.

פרסום:
פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments