באילו ערים מספקים הכי הרבה שירותים תעסוקתיים לאוטיסטים?

כידוע, חברה נמדדת בהתנהלות שלה מול האחר והיכולת שלה לעזור לו לממש את הפוטנציאל שלו למרות המגבלה שלו. למעשה חלק מהערבות ההדדית היהודית, מסתמכת על עקרונות חשובים אלו. בכתבה זו נבדוק אילו ערים מביאות זאת לידי מימוש, באיזה אופן ומה מייחד כל עיר בתחום.  

תל אביב – אפשרויות תעסוקה רבות בתוך הקהילה

בעיר הלבנה ישנם מגוון של אפשרויות תעסוקתיות לאנשים על פני הרצף האוטיסטי. החל מאפשרויות תעסוקה בקהילה ועד למסגרות מוגנות. בעיר פועלים גם הרבה יוזמות אומנותיות ובתי קפה אשר ניתן לעבוד בהם.  יחד עם זאת המפעלים כטבעם נמצאים באזורים רחוקים יותר מן המרכז, עניין אשר דורש לעיתים נסיעות ארוכות לעבודה – בחלק מהמקרים זה שווה את זה אולם בחלק מהמקרים כדאי לחסוך את הנסיעות למחוזות רחוקים.

ירושלים – הבירה לא מאכזבת ביחסה לקהילה האוטיסטית 

בעיר ירושלים ובעיריית ירושלים ישנם מגוון של עובדים ועמותות אשר מטרתן היא למצוא תעסוקה לבעלי צרכים מיוחדים בכלל ולאוטיסטים בפרט. העובדה שמדובר בעיר תיירותית, מעניקה אפשרות לאוטיסטים להשתלב במגוון של עבודות בעולמות האירוח, במסעדות ובבתי המלון השונים. עניין חשוב אשר מאפשר מגוון תעסוקתי רחב יותר בתחומים רבים יותר. בנוסף, ניתן ללמוד באוניברסיטה שבעיר בכדי לקבל הכשרה אקדמית במגוון של תחומים.

הרצליה – אפשרות לעבוד בהייטק במגוון תפקידים חשובים

פרסום:

ניתן לומר שבשנים האחרונות העולם ההייטק  גילה את היכולות המופלאות שיש לאוטיסטים. למעשה,  ישנם מגוון תפקידים אשר כבר מאוישים על ידי אנשים בעלי אוטיזם בתפקידי בדיקות תוכנה qa אשר דורשים מיומנות מאוד ספציפית וישנם גם הכשרות של מגוון מוסדות לתחום זה. אגב גם תכנות אשר משלב יכולות אנליטיות ברמה גבוהה מאוד (כפי שיש לאוטיסטים רבים), הוא אופציה שכדאי לשקול בעיר אשר כל כך הרבה חברות הזנק נמצאות בשטחה המוניציפלי.

באר שבע – בירת הדרום מייצרת מקומות עבודה בשלל תחומים

בעיר הגדולה בדרום אשר נמצאת בפריפריה ישנה עלייה במודעות לצרכים התעסוקתיים של פלח אוכלוסייה זה ומגוון מקומות עבודה נוספים מדי שנה. יתרה מכך, יש מספר עיירות בדרום אשר יש להן מגוון פעילויות, מפעלים מוגנים ומקומות אשר ניתן לקבל ייעוץ תעסוקתי והכוונה באופן פרטי או עירוני – בהתאם לצורך של כל פרט ופרט. כמובן שעניין זה לא מוגבל רק לקהילה האוטיסטית אולם בהחלט מאפשר לקהילה זו למצוא את מקומה בעולם התעסוקתי.

לסיכום, לא נוכל להגיד שעיר זו או אחרת היא טובה יותר, מהסיבה הפשוטה שבכל מקום ישנם אנשים מקצועיים ואיכותיים אשר שואפים לשפר את המצב התעסוקתי של מי שיש להם אוטיזם. שיקום תעסוקתי בישראל הוא בגדר חובה וזכות של שכל עיר צריכה להתגאות בה ואכן רבות מן הערים עושות עבודת קודש בתחום.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments