מה הקשר בין מהפכת הדפוס לעבודה שלכם?

אם תחליטו להדפיס את המאמר הזה ולקחת עותק שלו איתכם בתיק, ולעיין בו מאוחר יותר שוב, סביר להניח שתוכלו לעשות זאת בקלות רבה. אתם לוחצים על כפתור או שניים, בוחרים האם ההדפסה תהיה בצבע או בשחור לבן, לוחצים על הכפתור, וממתינים דקה קלה. אם זו מדפסת משרדית אולי תצטרכו לקום ולגשם לאזור המדפסת, אחרת יכול להיות שזה פשוט יוצא מהמדפסת שמונחת מיד לצידכם. כמה פשוט, כמה נוח, וכמה מובן מאליו.

אבל בשביל שאנחנו נוכל ליהנות מהטכנולוגיה הזו, עולם ומלואו היה צריך להתגלגל. המצאות כמו המחשב, המדפסת, דיו למדפסת, כבלים וטכנולוגיה של תקשורת, אפילו היכולת לייצר ולרתום חשמל, כל אלו מאפשרים לנו ללחוץ על הכפתור, ולצפות לקבל נייר מודפס, נקי ומדויק, בכמה רגעים.

מה קרה במהפכת הדפוס?

המילה מהפכה היא מילה גדולה. היא יכולה לציין, ואכן מציינת אירועים בקנה מידה עולמי, אירועים ששינו את פני ההיסטוריה. המצאת הדפוס היא בהחלט המצאה שכזו, אירוע שכזה, שהעולם שלפניו ואחריו הוא פשוט לא אותו העולם. כאשר מדברים על מהפכת הדפוס, מתכוונים לרצף של התפתחויות טכנולוגיות שהחלו במאה החמש-עשרה, עם המצאת הדפוס המודרני, והמשיכו לגדול ולהתפתח עד עצם היום הזה, ועודן הולכות ומתפתחות.

מהפכת הדפוס היא המצאה שאפשרה לראשונה להדפיס כמויות גדולות של עותקים, ספרים, חוברות וכיו”ב, בזמן קצר. תארו לעצמכם כי עד אותו זמן בו ההמצאה הזו הפכה את העולם, הרי שכדי לרכוש ספר הייתם צריכים הון קטן. מדוע זה היה כך? מהסיבה הפשוטה – להוציא לאור ספר דרש לכתוב אותו, מילה אחר מילה, בכתב יד, על ידי אנשי מקצוע שזוהי עבודתם, ואז לכרוך אותו ולהפוך אותו לספר.

פרסום:

נכון, המצאת הדפוס המכאני אולי לקחה את פרנסתם של כל אלו שעבדו ככתבנים של ספרים, מעתיקי ספרים, אך בה בעת היא אפשרה לאותם האנשים לקרוא וללמוד מקצוע חדש, ולמצוא את דרכם מחדש בעולם שהולך ומתקדם, משתפר, ומשתנה, והרי לכם מהפיכה. לפתע כל העולם יכול לקבל ספרים, במחיר הגיוני, וניתן לשמר ולהפיץ ידע בקנה מידה רחב בכל העולם, בכל שפה ובכל נושא.

והדפוס של ימינו?

מאז ימיו של יוהאן גוטנברג (אבי הדפוס המודרני) ועד ימינו, הרבה דיו למדפסת נשפך והתערבב. הטכנולוגיה התקדמה והשתנתה, ומה שנחשב להמצאה גאונית שהובילה למהפכה בעולם, הפך לזיכרון בלבד, כאשר הדפוס היום משתמש בטכנולוגיות שהיו אז בגדר מדע בדיוני.

רבות לאורך השנים, ו מדפסות המודרניות שיושבות אצלכם בבית או במשרד ומשתמשות בחשמל ועובדות עם דיו למדפסת HP, למשל, הן פיסות טכנולוגיה גאוניות, שמשלבות הרבה מאוד טכנולוגיות שונות וחומרים שונים, כדי ליצור מערכת חכמה שמאפשרת לכם ללחוץ על כפתור – ולקבל דף מודפס באיכות גבוהה. מהפכת הדפוס עברה תהפוכות

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments