בריכה מעוצבת: איך לבחור את העיצוב שהכי מתאים לכם?

בניית בריכת שחייה ביתית היא תוספת חיצונית מרגשת שעבורה תבחרו בחירות עיצוביות רבות. ממיקום הבריכה בגינת הבית שלכם ועד לצבע הגימור הפנימי, מספר אפשרויות אסתטיות ותפקודיות ממתינות לסקירתכם, והשיקול החשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת הוא עיצוב הבריכה.

עם בריכת בטון, העיצוב אינו משובץ באבן; האפשרויות נרחבות. החומרים המשמשים לבניית סוג זה של בריכה מעוצבת קרקעית הם רב-תכליתיים ביותר, מה שהופך בחירה זו לניתנת להתאמה אישית, יותר מכל סגנון סטנדרטי אחר של בריכה אישית.

קרדיט לתמונה: pixabay

שיקולים לבחירת בריכה מעוצבת

בעוד שצורות מוכרות – כמו כליה או מלבן – יכולות לשמש כנקודת התחלה לעיצוב, בונה הבריכה יכול לשנות תוכניות כדי לענות על העדפות הסגנון והפונקציונליות הרצויה שלכם. לחלופין, ניתן לבחור עיצוב ייחודי לחלוטין.

פרסום:

כאשר אתה מתכננים עם בונה בריכות את הפרויקט שלך, אחת ההחלטות הראשונות תהיה לגבי הצורה הבסיסית. העיצוב שתבחרו ישפיע באופן מהותי הן על המראה של הבריכה והן על חוויות הבילוי המהנות של בני משפחתכם וחבריכם.

אבל לפני שמתייחסים לעיצוב, תכנון יסודי חיוני

יש לקחת בחשבון מגוון של העדפות ומטרות שיש למשפחתכם לא רק עבור הבריכה, אלא עבור כל אזור המגורים בגינה. העיצוב המועדף עליכם לעיצוב הבריכה עשוי שלא להתאים לתכונות שאתם מעוניינים לקבל מהבריכה.

לחלופין, ייתכן שניתן יהיה לשלב את כל התכונות שאתם מעוניינים שיהיו בבריכה, אבל רק עם תג מחיר גבוה יותר או עם דרישה ליותר שטח בגינה. תרחיש נוסף הוא שהעיצוב שאתם מעדיפים ידרוש הקרבה של תכונה דקורטיבית או שימושית אחרת שתרצו שתתקיים בבריכה שלכם.

כיצד עיצוב הבריכה משפיעה על עלויות הבנייה

בבחירת עיצוב הבריכה, יש לזכור שהצורה משפיעה ישירות על עלות בנייתה. כך, למשל, כדי לבנות בריכה שקועה, הקצה החיצוני שלה דורש יותר מוטות פלדה בהשוואה לבניית בריכות בסגנונות עיצוב אחרים. נדרשים גם יותר אריחים, יותר חומרי התמודדות, יותר בטון, ואת העבודה הנדרשת להתקנה. זה אומר שהעלות עשויה להיות גבוהה יותר.

לדוגמה, דמיינו את קווי המתאר של בריכה בצורת ר’: יש הרבה מאוד שטחים היקפיים לאורך החלק החיצוני שלה. עכשיו, השוו סגנון עיצוב זה לעיצוב של בריכה עגולה יותר; היא מכילה שטחים מרובעים שמישים יותר לשחייה, אך עם פחות היקפים.

אבל זה עוד לא הכול. שימו לב:

ברוב סגנונות העיצוב של הבריכות, כיוון העקומה אינו משנה. לדוגמה, קחו סגנון עיצוב בסיסי של בריכה בעיצוב כליה, והכניסו בה שינויים מעטים, כך שהיא תעלה יותר כלפי חוץ, לעומת פנימה. השטחים ההיקפיים הכוללים שהתקבלו נשארים זהים. 

הנקודה שחשוב להפנים היא שבחלק מהמקרים, ניתן להשיג גמישות עם עיצוב מפותל מבלי להגדיל את העלות, ואת הכסף שתחסכו, תוכלו להשקיע בבחירת כיסוי הידראולי לבריכה.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments