גלישה מהירה: איך משפרים את מהירות האינטרנט בבית?

הגלישה בבית איטית? יכולות להיות לכך מספר סיבות וכמה דרכים פשוטות לשפר את מהירות האינטרנט – בואו לקרוא טיפים לשיפור מהירות האינטרנט בבית

מאת: אור גרין

כל כך הרבה דברים אנחנו לוקחים כמובן מאליו שרק כאשר הם נפגעים אנו שמים לב אליהם, למשל, חשמל, בריאות וגם האינטרנט. במאמר הזה נתרכז באחד מהנושאים הללו – האינטרנט. בשנים האחרונות האינטרנט הולך ותופס מקום גדול בחיים שלנו. קשה להתנהל בלי גישה ישירה, מהירה וקבועה לאינטרנט – בין אם למחשב הנייח או הלפטופ, טלוויזיות חכמות, מכשירים ניידים כטלפון חכם או טאבלט, בית חכם ועוד. ככל שמספר המכשירים אשר עושים שימוש באינטרנט בסביבת הבית עולה, העומס על הרשת הביתית גדל אף הוא. חשבו על כביש גישה – ככל שהכביש אמור לשרת יותר מכוניות באותו פרק זמן, מהירות התנועה תרד וייווצרו פקקים. לא רק העומס על הרשת מאט את מהירות הגלישה באינטרנט גם טכנולוגיה מיושנת עלולה להוות צוואר בקבוק הגורם להאטה במהירות הגלישה. קחו לדוגמה את נושא אינטרנט הסיבים – פייבר – מדובר בטכנולוגיה חדשה שבה המידע מוזרם בכבלים אופטיים במהירות האור במקום הטכנולוגיה המיושנת יותר המשתמשת בכבלי נחושת במהירות של גלי רדיו. אם לא עדכנתם את פריסת הכבלים לבית אבל כל האתרים מסתמכים על מהירות הגלישה הגבוהה יותר – תתקלו בהאטה משמעותית.

לבדוק דברים בסיסיים

ראשית בדקו מה מהירות הגלישה שלכם באמצעות בדיקת מהירות גלישה הזמינה ברשת. פריסת סיבים אופטיים זמינה היום במרבית המקומות בישראל, אם עדיין אינכם מחוברים עכשיו זה הזמן להתחבר ולשפר את מהירות הגלישה. וודאו כי מהירות הגלישה המוגדרת אצל ספק האינטרנט מתאימה – אולי כדאי להגדיל את חבילת הגלישה למהירות גבוהה יותר?

פרסום:

הדברים הקטנים שעושים את ההבדל

המידע זורם ברשת ומגיע בבית אל הנתב. תפקידו של הנתב בבית הוא לתרגם את האותות לגלי רדיו ולהפיץ אותם לכל מי שמשתמש באינטרנט בתוך הבית באמצעות רשת WiFi פנימית. הדברים הפשוטים שתוכלו לעשות על מנת לשפר את מהירות הגלישה קשורים ישירות לנתב, ובפרט למיקומו.

נסו למקם את הנתב במיקום מרכזי בבית. בתוך המבנה, שיש בו קירות, רהיטים ומכשירים חשמליים, טווח השידור הסביר נע בין 20-40 מ’ אבל הטווח הזה תלוי בגורמים נוספים. קירות בטון עבים, ריהוט גדול, מכשירים הפולטים קרינה אלקטרומגנטית (לדוגמה – הטלפון האלחוטי) – כל אלו ועוד יחסמו את גלי הרדיו מלהגיע ליעדם. לכן, אם רוצים למקם את הנתב נכון כך שיעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר, חשוב לבחור נקודה מרכזית בבית, רצוי כזו הרחוקה מקירות חיצוניים או ממכשירים חשמליים, גבוהה, ושאינה חסומה על ידי ריהוט.

  • אל תשימו את הנתב בארון, או במגירה – גם לא בארון זכוכית
  • אל תצמידו את הנתב לטלפון אלחוטי או שלל מכשירים חשמליים
  • אל תצמידו את הנתב לקירות תומך
  • אל תשימו את הנתב במקום נמוך
  • רצוי לא לסגור את הנתב בממ”ד

לכוון ולהגדיל

נתבים מגיעים באופן בסיסי עם אנטנה אשר משדרת לכל הכיוונים. אם רוצים שהשידור יהיה חזק יותר לכיוון מסוים – אפשר לקנות או לייצר אנטנה כיוונית – כזו שתכוון את האות המשודר לקונוס מסוים. קחו בחשבון כי האות שיתקבל באותו הקונוס אליו האנטנה מכוונת יהיה מהיר וחזק יותר, אך המחיר יהיה החלשת האות בכיוונים אחרים בבית.

אפשרות נוספת היא שימוש במגדילי טווח. מגדיל טווח הוא תחנת ביניים לאות – הוא יודע לקלוט את האות מהנתב, להגביר את עוצמתו ולשדר אותו הלאה. מיקום חכם של מגדילי טווח יאפשר קליטה גם באזורים מרוחקים יותר בבית.

טכנולוגיה אחרת יודעת להעביר את האות דרך כבלים. ראשית – משמעות הדבר היא כי חיבור ישירות לנתב עם כבל ייתן מענה יציב ומהיר במיוחד. שנית, במידה והנתב בכל זאת מחובר דרך הממ”ד, העברת כבל וחיבור נתב משני בנקודה אחרת בבית תפטור את בעיית המעבר דרך קירות הבטון. במידה והבעיה חמורה במיוחד, למשל בבית גדול עם מספר מפלסים, טכנולוגיית mesh שבה יש נתב חכם המנתב את המידע בין נתבי משנה המרשתים את בית תאפשר קליטה מכל מקום בבית.

באיזה פתרון שלא בחרתם – אל תשכחו לעדכן את הנתב – גם זה לעתים קרובות יכול לעזור.

להקטין את התעבורה

סגרו תוכניות שאתם לא משתמשים בהם, הן גוזלות רוחב פס. הגנו על הרשת הביתית באמצעות סיסמה, ורצוי לא אחת ברורה מאליה כמו 123456 – כך תמנעו מילדי השכנים להתחבר לרשת הביתית שלכם ולגלוש בשמחה על רוחב פס של מישהו אחר – אתם.

לגלוש מהר וביציבות זה הכרח בעולם שבו אנחנו חיים. עדכון לפייבר וחבילת גלישה מתאימה, מיקום נכון של הנתב, הגנה על הרשת הביתית ושימוש בטכנולוגיות מגבירות טווח במקרי הצורך יאפשר לנו ליהנות מאינטרנט מהיר ויציב לכל הגולשים והמכשירים בבית.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments