שערי עיתונים אונליין: כל העולם בכף ידינו

כאשר אנחנו מחפשים מידע, דעה או ניתוח של סוגיות מורכבות אנחנו עדיין פונים לעיתונים על מנת לקבל תמונה ברורה ומלאה יותר על המציאות שסביבנו. עיתונים היו בעבר ועודם כיום כלי תקשורת חשוב בהעברת אינפורמציה, דיווחים ומתן חוות דעת.

אך כמו כמעט כל דבר בעולמנו, עם כניסת האינטרנט לכל בית, לכל תיק ולכל כיס –  הדרך שבה אנחנו צורכים חדשות השתנתה; יותר ויותר אנשים קוראים כתבות כמו גם שערי עיתונים אונליין וצורכים פחות עיתונים פיזיים, מנייר.

וקרו עוד כמה דברים בעולם העיתונות במקביל להתפתחותה של הטכנולוגיה. כך למשל, חדשות בינלאומיות על המתרחש בכל מקום בעולם הפכו נגישות עוד יותר כך שאנחנו יודעים על התרחשויות וחדשות גלובליות לא פחות משאנחנו יודעים על חדשות מקומיות ולאומיות.

וגם האופן שבו אנחנו קוראים את העיתון, או יותר נכון עיתונים, השתנה. אנחנו כבר לא נאמנים לעיתון אחד כפי שהיה בעבר, כל העולם פרוס בפנינו ונמצא בכף ידינו, כך שניתן כיום לעבור על שערי עיתונים אונליין מכל מקום, בכל שעה ובכל שפה. 

פרסום:

בנוסף, לנוכח השפע והנגישות הרבה של עיתונים, חדשות ואקטואליה אנחנו גם כבר לא קוראים את כל העיתון. אנחנו סורקים וסוקרים שערי עיתונים וכותרות, בוחרים מתוכם את מה שמעניין אותנו ומתמקדים אך ורק בזה.

תמונה: pixabay

אין ספק שחלו שינויים משמעותיים בשנים האחרונות בענף העיתונות עצמו וכן בקרב צרכני עיתונים ויש לנו היום הרבה יותר אפשרויות לצרוך חדשות ואקטואליה מאי פעם.

שערי עיתונים אונליין מהמובילים בעולם

בשורות הבאות נסקור כמה מהאתרים המובילים בעולם המציגים שערי עיתונים אונליין. אז אם אתם אוהבים להיות עם היד על הדופק בכל מה שנוגע לחדשות, תקשורת, פוליטיקה ואקטואליה הן בארץ והן בעולם ולא רוצים לפספס אף ידיעה חשובה – הסקירה הזו עבורכם.

העין השביעית – The7eye:  מגזין העין השביעית הוא לא עוד עיתון ישראלי יומי. מאחוריו עומד ארגון ללא מטרות רווח, המבוסס על תרומות, אשר נוסד על ידי חוקרים ועיתונאים מהנחשבים בישראל, כבר בשנת 1996. כגוף עיתונאי עצמאי העין השביעית מתרכזת בביקורת על התקשורת הישראלית ובוחנת כיצד התקשורת מסקרת נושאים חברתיים, אקטואליים, ביטחוניים, כלכליים, תרבותיים, בריאותיים, משפטיים, חינוכיים וכו’. העין השביעית מעלה אל סדר היום הציבורי פרסומים, ידיעות, מאמרים ומחקרים, היא חושפת הונאות, שקרים ופייק ניוז (ידיעות כזב), ובוחנת בעין ביקורתית נושאים אקטואליים מקומיים כמו גם סוגיות וידיעות בינלאומיות. בין הקטגוריות הראשיות באתר העין השביעית תמצאו חדשות עדכניות – יומיות ושבועיות, דעות, מדורים, אירועים, ספרייה, מחקרים, סקירות ספרות, פסקי דין, סקירת עיתונות, שערי עיתונים אונליין ועוד.

Kiosko.net: קיוסקו נט הוא אינדקס חדשותי המציג שערי עיתונים אונליין ולמעשה מעניק גישה חופשית לרוב אתרי החדשות הנחשבים בעולם, ביניהם: אתרי חדשות מדרום אמריקה, מארצות הברית, קנדה, אסיה והפסיפיק, המזרח התיכון, אירופה ואפריקה. בעמוד הבית של אתר קיוסקו נט ניתן לראות שערי עיתונים אונליין מכל העולם ב-3 שפות: אנגלית, ספרדית וצרפתית, כאשר אם רוצים להתעמק ולקרוא את הכתבות כל מה שצריך לעשות זה להקליק על שער העיתון הרצוי ואז עוברים מיד לעיתון עצמו.

Freedomforum.org – פורום חירות: פורום חירות הוא אינדקס עיתונאות עצמאי עם אג’נדה ברורה – לטפח את החירויות הנכללות בתיקון הראשון לחוקה האמריקאית. ככזה הוא פועל להעלאת המודעות של אזרחים אמריקאיים לחרויות שלהם בנושאים כמו: חופש דת, חופש דיבור, החופש לבקר את השלטון, חופש עיתונאי וחופש ההתארגנות. הפורום אינו מזוהה פוליטית עם אף מפלגה פוליטית בארצות הברית והוא נוסד בשנת 1994. פורום החירות שם לו למטרה לרכז שערי עיתונים אונליין שעוסקים בחרויות אלו וכך לחנך, להסביר ולרתום את הציבור האמריקאי לשמירה על זכויותיהם וחרויותיהם. ניתן למצוא באינדקס מגוון רחב של שערי עיתונים אונליין העוסקים ביסודות אלו בדיוק במדינות השונות ברחבי ארצות הברית.

ארכיון השערים של כלכליסט: כלכליסט הוא אחד מעיתוני הכלכלה המרכזיים בישראל כבר מאז 2008. האתר מתעדכן באופן יומי במשך כל ימות השבוע והוא סוקר עניינים כלכליים בישראל וגם בעולם. לצד ידיעות חדשותיות בנושא כלכלה, יש גם טורי דעה, ניתוחים, פרשנויות ותחקירי עומק, וניתן לצפות בארכיון שערי כלכליסט לאורך השנים, מיום הקמת העיתון ועד לימינו אנו – והכול אונליין. כלכליסט מנגיש בצורה ברורה ופשוטה סוגיות כלכליות ודרכן נוגע העיתון גם בנושאים רבים אחרים שעל סדר היום הציבורי, נושאים שאינם כלכליים גרידא, לרבות: חברה, פוליטיקה, טכנולוגיה, נדל”ן, משפט ועוד.

המהדורה הדיגיטלית של ישראל היוםישראל היום הוא עיתון יומי הסוקר את הנושאים האקטואליים בישראל ובעולם, והמהדורה הדיגיטלית של ישראל היום כוללת שערי עיתונים אונליין. ניתן לעבור על שערי העיתון בתאריכים שונים, לבצע חיפושים מהירים על פי נושאים, לדפדף ולהיכנס לכתבות וידיעות שמעניינות אתכם, בלחיצת כפתור. בין היתר סוקר ישראל היום נושאים כמו אקטואליה, לייף סטייל, טורים אישיים, פרשנות ודעות, פנאי, ספורט, תרבות וגם רכילות.

קריאה נעימה!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments