הכל אני יכול בחופש הגדול: טיולים משפחתיים מומלצים לחופשת הקיץ 2022

חופשת הקיץ היא הזדמנות מעולה כדי להיזכר ביופיה של ארצינו המיוחדת. אילו טיולים משפחתיים מומלצים במיוחד לעונה זו? ודאו כי סוללת הרכב החשמלי שלכם טעונה במלואה והצטיידו בכמה נשנושים בשביל הנסיעה – יוצאים לדרך

אמנם קצת מוזר לדבר על חופשת הקיץ אחרי לא מעט שביתות במערכת הלימודים בשבועות האחרונים כמו גם על שנתיים של קורונה, שבמהלכן שהו הילדים בבית יותר מבכיתה. אבל להתעלם מכך לא יועיל לנו ולתכנן מראש כמה טיולים משפחתיים לחופשת הקיץ, דווקא כן. אז עוד לפני שנציג בפניכם כמה המלצות למסלולים מהנים, רק נזכיר שכדאי לצאת דרך כמה שיותר מוכנים: הן מבחינת הציוד הדרוש, האוכל והשתיה (והעזרים הדיגיטליים שהילדים צריכים כדי לא להשתעמם בנסיעה) וכמובן, תכנון העצירות שבדרך – לתדלוק הרכב או טעינתו בעמדת טעינה זמינה, אם אתם נמנים בין אלפי הנהגים בישראל שכבר מתניידים עם רכב חשמלי. כעת כשאתם מוכנים לצאת לדרך, הנה כמה מסלולים מומלצים לטייל בהם עם כל המשפחה.

אגמון חפר

לא רחוק מנחל אלכסנדר המפורסם, הוקם לפני שנים ספורות פארק צפרות אמיתי. תמצאו שם אגם מלאכותי ענק שסביבו נקודות תצפית, שבילי גישה, גשרים ודקים המאפשרים להקיף את כל הנוף הזה, או ממש להתמזג איתו. במקום אף הוצבו שלטים המסבירים על זני ומיני הציפורים שחיים במקום, או רק עוברים בו בדרך למקום אחר. בשל מיקומו של הפארק באזור עמק חפר, אפשר לשלב בקלות יחסית את הטיול באגמון חפר עם אטרקציות טבע רבות אחרות, הנמצאות במרחק דקות נסיעה בודדות משם.

מי קדם – פארק אלונה

גם אזור רמות מנשה משופע באטרקציות למטיילים, אבל זו שבפארק אלונה בהחלט מציעה משהו אחר – הליכה במים, אבל מתחת לפני הקרקע. כן, מסתבר שהרומאים השאירו לעם המטייל בציון נקבת מים קדומה בת 2,000 שנים – מי קדם, כדי להעביר מים אל העיר קיסריה. כיום אפשר לצעוד בתוכה למרחק של כ-300 מטרים (שעומקה המירבי הוא פחות ממטר) וליהנות הן מקרירות המים והן מהיעדר השמש של יולי אוגוסט שלפחות לזמן קצר נשארה בחוץ. חשוב לדעת כי הכניסה היא בתשלום ושהצעידה מתבצעת בחלקה הגדול בחושך ולכן, כדאי להצטייד בפנס.

עין כרם

מכירים את זה שכל ביקור בירושלים גורם לכם להרגיש כאילו קפצתם לחו”ל מבלי לעבור בנתב”ג? אז האמת שהיא קיימת גם אם לא מגיעים עד לבירה עצמה שכן די בלעצור בדרך לשם בכפר המדהים עין כרם. בכפר תמצאו גם ארכיטקטורה מרהיבה בזכות מנזרים, כנסיות ושאר מבנים עתיקים, גם את הטבע הכה אופייני לירושלים, גם אוויר הרים וגם כיף אורבני – גלריות וחנויות מיוחדות, בתי קפה ומסעדות עם נוף מרהיב, וסתם סמטאות שכיף ללכת בהן לאיבוד לכמה שעות.

פרסום:

שמורת עין גדי

אמנם לכלול את שמורת עין גדי במדריך המלצות לטיולים זה כמו להזכיר את לאו מסי במאמר על כדורגלנים כשרוניים. אבל באמת שקשה להפסיק להתפעל מהשילוב של מדבר ומים, ממסלולי הטיול והנופים המדהימים, מההרים והנחלים וכמובן, מהיעלים היפהפיים שעבורם השמורה הזו היא בית. כמו כן, בשל כמות האטרקציות הרבה ברחבי השמורה, כדאי מאוד להירשם מראש לביקור ואפילו לבחור מראש את הפעילויות שתרצו לעשות שם.

פארק הדיג מעיין צבי

נאמר מראש, אינכם חייבים להגיע עם חכה, קרסים ופתיונות. נכון, הפארק של מעיין צבי למרגלות הכרמל מוכר מאוד בזכות דייגי ישראל שאוהבים להגיע אליו ולחזור עם צידנית מלאה, אבל במקום יש עוד המון אטרקציות גם לשאר בני המשפחה, ביניהן: בריכות לילדים, שייט בסירות, אטרקציות ג’ימבורי למיניהן, מתקני חבלים ועוד. הכניסה למקום כרוכה בתשלום והיא כוללת אפשרות לקמפינג ולתחביב הישראלי הגדול מכולם: מנגל.

נווה צדק

שכונת נווה צדק בתל אביב היא אחת מהראשונות בעיר, והיא כנראה היפה מכולן. שחזור מדוקדק ועדין מצד אחד ושימור של הנוף האורבני מצד שני, הפכו את סבך הסמטאות הקטנות והצרות למבוך מענג במיוחד. תוכלו לאכול כאן טוב, לקנות אופנת מעצבים, ליהנות מקצת תרבות ולשמוע שפות שונות רבות בזכות התיירים מכל העולם שגם הם כבר שמעו על השכונה. גם הים התיכון הנמצא כ- 5 דקות הליכה משם כמו גם שוק הכרמל, רק מוסיפים לאטרקטיבות של המקום.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments