להזמין קבלן גבס במחיר שפוי ולהוציא מהגבס את המקסימום

אם אתם חושבים לשפץ את הבית תדעו שיש לכם את האפשרות לעשות את זה במחיר נמוך באופן ניכר. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא את הבחירות הנכונות בנוגע לחומרי הגלם בהם הקבלן ישתמש. היום ניתן לשפץ את הבית בכל אופן בו תרצו, אבל הדרך המשתלמת ביותר היא באמצעות לוחות גבס. עבודות גבס הפכו למצרך מאוד נפוץ היום בעיקר בשל עלותן הזולה וגם בגלל שמדובר על חומר גלם מתקדם שיכול לתפקד באופן הרבה יותר טוב מאשר מבעבר.

מהן עבודות גבס?

היום ניתן לעשות כמעט כל שיפוץ באמצעות עבודות גבס. אתם תוכלו לבנות חדרים פנימיים באמצעות גבס, חדרים רטובים, מרפסת ואף לעצב את התקרה באופן מרהיב.

חשוב לציין שבכל מצב בו אתם סוגרים חדר חיצוני כלשהו כמו סגירת מרפסת, עליכם יהיה לדאוג להיתר בנייה. היתר בנייה הוא היתר אשר ניתן על ידי הרשות המקומית. יש מקומות שונים בהם אין צורך להוציא היתר בניה, אך לפי ההגדרה כל דבר אשר יכול להיחשב כחדר שחורג את גבולות הבית, גם אם מדובר על מרפסת סגורה, אתם חייבים בהיתר בניה.

פרסום:

עבודות גבס הן עבודות אשר באמצעות לוחות גבס וציוד נוסף, אנחנו יוצרים את התשתית אותה אנחנו רוצים. לדוגמא, אם אתם רוצים עכשיו לייצר נישה בסלון שלכם בו הטלוויזיה תותקן, אתם יכולים לעשות זאת באמצעות עבודות גבס. עבודות גבס נועדו גם כדי לעצב את הבית וגם כדי ממש לבנות קירות ותקרה באופן שאינו גורם לכם לרוקן את הכיס. על פניו, גבס הינו חומר גלם יותר חלש מאשר בטון, אך בשנים האחרונות נוכחנו לראות שהעמידות של עבודות גבס רק הלך והשתפר. היום ניתן לראות גם קירות חיצוניים אשר עשויים מגבס ואינם מושפעים מתנאי מזג האוויר השונים.

האם עבודות גבס מתאימות לכל דבר?

התשובה היא כמעט תמיד, אבל יש לבחור את סוג לוחות הגבס בהם נשתמש. יש היום ארבעה סוגים עיקריים של לוחות גבס: לוח גבס לבן, לוח גבס ורוד, לוח גבס ירוק ולוח גבס כחול. ברגע בו בעל המקצוע יודע לנווט את הבחירה באופן חכם, אתם תיהנו משיפוץ נוח וזול.

לוחות הגבס השימושיים ביותר בארץ הוא הלוחות הלבנים שהם למעשה הלוחות הניטרליים. הלוח הורוד הינו לוח גבס אשר מתאים למטבחים ומקומות שחשופים לאש מכיוון שמדובר כאן על לוחות גבס עמידים בפני אש.

לוח גבס הירוק הינו לוח גבס אשר מתאים למקומות כמו חדר אמבטיה מפני שבוא עמיד ללחות. ולבסוף, יש לנו לוח גבס כחול שהוא מתאים בעיקר לעבודות חוץ מפני שהוא עמיד למים.

אחת השאלות הנפוצות בעבודת גבס היא כמה זה צריך לעלות והתשובה מצויה במחירון עבודות גבס עדכני שמפרט על הסוגים ועל המחירים. המחירים של לוחות הגבס נקבעים לפי מטר ובדרך כלל מגיעים לעד כ-200 ש”ח למ”ר עבור לוחות יוקרתיים. עם זאת, יש עוד נתונים אשר צריך לשכלל לפני שקובעים מחיר סופי.

מה ההבדלים בין עבודות גבס לבטון?

בטון הוא חומר מאוד שימושי, אבל גם מאוד מסובך לעבודה. היום בשביל ליצור עבודה נקייה במהירות אנחנו צריכים להיעזר בעבודות גבס ולאו דווקא בטון. בטון עוזר לנו לייצר את הבסיס של הבית. כאשר מדובר על שיפוץ לבית ולא בנייה מההתחלה, הדרך הטובה ביותר לשפץ את הבית באופן מהיר, זול ונקי היא באמצעות לוחות גבס. כמו כן, בטון דורש מבעל המקצוע הרבה יותר מאמץ, ציוד נוסף, הובלות ועוד הרבה אלמנטים אשר מייקרים את המחיר הסופי.

איך בוחרים בעל איש גבס?

כדי לבחור איש גבס מומלץ עליכם לערוך סקר שוק. יש היום הרבה קבלני גבס אך לא כולם קבלנים מורשים או בכלל למדו את העבודה. בדרך כלל, מי שעוסק בעבודות גבס יהיה קבלן שיפוצים. קבלן שיפוצים מורשה יופיע ברשם הקבלנים. רשם הקבלנים הינו גוף מטעם משרד השיכון והבינוי שנועד לפקח על כל הקבלנים שעובדים בשוק. לרשם הקבלנים יש פנקס קבלנים אשר מכיל בתוכו רשימה ארוכה של כל הקבלנים הרשומים. קבלן שיפוצים יהיה תחת סיווג 131 א’.

מוטב להדגיש, לא פשוט להתקבל לרשם הקבלנים. מי שיכול להירשם אצל רשם הקבלנים הוא רק בעל מקצוע אשר עבר את ההכשרה המתאימה, בעל ניסיון של 5 שנים לפחות ועבר מבחנים מאוד קשים של רשם הקבלנים. פנקס הקבלנים כמובן פתוח לכל מי שרוצה לעיין בו ולוודא שאכן בעל המקצוע שלנו מורשה. קבלן שיפוצים שאינו מורשה רשאי לבצע עבודות שיפוץ עד 40,000 ש”ח לפרויקט. לכן, חשוב לוודא מי הוא בעל המקצוע מולו אתם עובדים לפני שאתם חותמים על דבר כזה או אחר.

הכתבה נכתבה בייעוץ של ׳המרכז לעבודות גבס׳.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments