לצבוע את הבית בלי ליפול על חאפר

מדי שנה אלפי ישראלים צובעים את הבתים שלהם והביקוש לצבעים רק הולך ועולה. כמו בשירותים אחרים, גם כאן לעתים עולה השאלה איך להזמין צבעי מומלץ לצביעת הבית בלי ליפול על חאפר שיעשה עלינו סיבוב. אם אתם מחפשים צבעי ומפחדים ליפול על חאפר, הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא ניתן לכם את הכלים שיסייעו לכם להזמין צבעי מקצועי ואמין.

בדקו מה חוות הדעת שיש על הצבעי

אם זה הזמן לסיוד או צביעת דירה, אנחנו רוצים שתבחרו צבעי שיש עליו המלצות. זה נכון למקרים בהם אתם מזמינים את הצבעי דרך קבוצת הוואטסאפ של השכונה, זה נכון למקרים בהם חבר שולח לכם את הצבעי, זה ודאי נכון למקרים בהם אתם מזמינים אותו מהאינטרנט מבלי להכיר אותו. אתם צריכים לבדוק האם מדובר בבעל מקצוע שאתם יכולים לבטוח בו ולדעת שהוא יסיים אצלכם את העבודה בזמן, יעשה אותה בצורה מקצועית ויגבה את המחיר המקובל על פי המחירון, על זה נדבר מיד.

בדקו עבודות צביעה קודמות שלו

פרסום:

אם אתם מקבלים המלצה על צבעי מחברים או מכרים בשכונה, אנחנו ממליצים לכם לנצל את הסיטואציה ולגשת אליהם פיזית כדי לראות את העבודה שלו בעיניים. כמובן שתוכלו להסתפק בתמונות, אך אם יש לכם אופציה לקפוץ פיזית זה עדיף. בנוסף, כיום כל צבעי שמכבד את עצמו מחזיק אתר אינטרנט שבו הוא למעשה מציג את תיק העבודות שלו. ניתן בהחלט להיעזר בתמונות שקיימות באתרים השונים, אך קחו בחשבון שסביר להניח שהצבעי לא העלה תמונות של עבודות איכותיות פחות.

בדקו מה המחיר המקובל

ממש כמו בכל תחום אחר, גם לעבודות בתחום הצביעה יש תמחור. זה נכון, מדובר אולי בשוק פרוץ ובעלי המקצוע לא באמת מחויבים למחירון כזה או אחר ועם זאת, אנחנו בהחלט חושבים שהם צריכים לדרוש מחיר מקובל שהוא גם הנפוץ על העבודה שהם מבצעים. כנסו למחירונים השונים ברשת ובדקו מה המחיר הנפוץ עבור צביעת דירה כמו שלכם. זה יעזור לכם לקבל איזה שהוא מושג על הסכום שהצבעי אמור לדרוש מכם עליה. לכל עבודה יש את טווח המחירים שלה ואם הצבעי שאתם עומדים לסגור איתו מציע לכם מחיר שנמצא בטווח הסביר, הכל בסדר.

התקשרו לשלושה צבעים לפחות

אנחנו פחות ממליצים על מקרים שבהם לקוחות סוגרים עם בעל המקצוע הראשון שאיתו דיברו ואנחנו תמיד נמליץ לכם לעשות בדיקה מקיפה יותר. כשאתם סוגרים עם בעל המקצוע הראשון אין לכם באמת אופציה להשוות אותו לצבעים אחרים שלא דיברתם איתם. התקשרו לשלושה צבעים ונהלו איתם שיחת טלפון ראשונה, תראו איך השיחה זורמת לכם, האם הצבעי מנומס ועונה על שאלות, האם הוא מנסה לשכנע אתכם לסגור ועוד. אל תקחו הצעת מחיר מצבעי ששיחת הטלפון איתו לא הייתה נעימה, זה פשוט לא רלוונטי.

בנוסף תשאלו על הדרך שבה הצבעי צובע דירות. באיזה צבע הוא משתמש? האם הוא מסדר את הדירה? האם הוא מבצע תיקונים? וכיוצא בזה.

קחו כמה הצעות מחיר

אחרי שבדקתם מה המחיר הנפוץ של העבודה ויש לכם את כל המידע הדרוש בנושא, זה הזמן לקחת הצעות מחיר מהצבעים שאיתם דיברתם. צבעי מקצועי ימסור לכם הצעת מחיר רק אחרי שראה את הדירה בשטח והעריך מקרוב את המורכבות של העבודה. צבעי לא מקצועי זה צבעי שיזרוק לכם מחיר בטלפון וכשהוא יגיע לדירה שלכם הוא יקפיץ את המחיר משמעותית. אסור שזה יקרה לכם, דרשו מהצבעי להגיע אליכם ולתת הצעת מחיר מסודרת שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים שעשויים לייקר אותה, כמו צביעת תקרה למשל.

יחד עם זאת אפשר לנצל את הוואצסאפ כדי לשלוח תמונות של הדירה ולקבל הצעת מחיר מהירה יותר, אך מדובר במצבים של צביעת דירות ממוצעות ולא כאלה שדורשות עבודה מורכבת.

בחרו בצבעי זמין

אנחנו מניחים שאם אתם פונים לצבעי אתם צריכים שהוא יבצע עבורכם את העבודה בזמן הקרוב. לכן, במידה והצבעי אומר לכם שהוא יוכל להתחיל את הפרויקט רק בעוד כמה שבועות וזה לא מתאים לכם, אל תסגרו איתו. בנוסף, ודאו שהצבעי זמין לכם בשוטף. מה זה אומר בפועל? שאתם לא רוצים שהוא יגיע אליכם ביום הראשון, יצבע שכבה אחת, ייעלם ויחזור לבצע את השנייה אחרי יומיים. במיוחד אם מדובר בדירה לא גדולה במיוחד, אנחנו מצפים מהצבעי שיסיים את העבודה תוך יום אחד, מקסימום יומיים.

בחרו בצבעי שמספק אחריות

כבר שמענו על מקרים בהם הצבעי אמר ללקוח שלו שיהיה בסדר ושאין לו מה לדאוג ופשוט נעלם בשעת הצורך. לכן, בחרו צבעי שמספק אחריות על העבודה, גם אם היא קצרה. בסופו של דבר כל מה שאתם צריכים זה שהצבעי יהיה מוכן לחזור ללא עלות נוספת על מנת לתקן את הליקויים שלו, אם תגלו כאלה כמובן. אז אם הצבעי אכן מספק לכם אחריות על הצביעה, דרשו לקבל אותה בכתב, אפילו שירשום את הסעיף הזה על החשבונית, זה יהיה מספיק טוב.

שלמו לצבעי בסוף העבודה

לאורך כל העבודה יש לכם אינטרס שהצבעי יסיים אותה בזמן ובמקצועיות. לכן, אם תשלמו לו מראש, הוא יוכל למרוח אתכם ולבצע עבודה חאפרית, מכיוון שהכוח נמצא בידיים שלו. שלמו לצבעי רק בתום העבודה, שלמו לו רק במידה ואתם מרוצים ממנה. במידה ואתם מגלים ליקויים בצביעה כשהוא עדיין בדירה שלכם, אל תשלמו לו עד שהוא ישלים אותה. האמינו לנו, אחרי שהוא ייקח את הכסף יהיה לכם קשה להחזיר אותו שבעתיים.

פרסום: