מה חשוב לדעת על תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון?

בכדי להתקבל לחוג לימודים באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל, יש צורך לעמוד בתנאי קבלה.
תנאי הקבלה יכולים להשתנות בהתאם לרמת הביקוש של אותו החוג ובהתאם למוסד הלימודים.
ברוב המקרים, תנאי הקבלה מורכבים מפרמטרים כגון: ציון פסיכומטרי, ממוצע ציוני בגרות, ראיון קבלה והם יכולים גם לכלול: מבחני כניסה ייעודיים, הצגה של תיק עבודות ותנאים נוספים.
כמובן, שישנם תחומי לימוד אשר נחשבים למבוקשים יותר וכאלו הנחשבים למבוקשים פחות – אבל בכל מקרה, כדאי לבדוק פרטים לגבי חוג הלימודים הספציפי אליו אתם מעוניינים להתקבל – לדוגמא, אם אתם מבקשים ללמוד תואר ראשון במערכות מידע, קחו בחשבון שרמת הביקוש יכולה להשתנות משנה לשנה ולכן, כדאי להתעדכן בתנאי הקבלה הרלוונטיים לאותה השנה, במוסד הלימודים אליו אתם מעוניינים להתקבל – כך שאם תדרשו לשפר את ההישגים, תוכלו “להפשיל שרוולים” ולצאת לדרך לעבר השגת המטרה.

חשיבותו של הציון הפסיכומטרי

רוב מוסדות הלימוד האקדמאיים שמים דגש משמעותי על נושא הפסיכומטרי – אשר מהווה מרכיב חשוב ומשמעותי בתנאי הקבלה אל אותו המוסד.
כך יוצא שאם עדיין לא עברתם את בחינת הפסיכומטרי ואתם יודעים מה אתם רוצים ללמוד והיכן, כדאי שתבדקו מה ציון הפסיכומטרי המינימאלי אותו תצטרכו לקבל על מנת להתקבל – כמובן, שבכדי להבין את גובה הציון, עליכם לקחת בחשבון גם את ציוני הבגרויות – מכיוון שלרוב, תנאי הקבלה יתבססו על ציון מתאם, אשר מורכב הן מציוני הבגרויות והן מציון הפסיכומטרי.

ומה לגבי ציון הבגרויות?

במידה ולאחר שלב הבירורים המקדימים, אתם מגלים שבשביל להתקבל לחוג ולמוסד הלימודים הרלוונטי, עליכם לקבל ציון פסיכומטרי גבוה במיוחד – שלא בטוח שתצליחו להשיג.
כדאי לשקול גם לשפר את ציוני הבגרויות – אשר יהווה גם הם כאמור, רכיב משמעותי באותו הציון המתאם – במידה וגם תפעלו לשיפור ציוני הבגרות וגם תרשמו לקורס פסיכומטרי, במטרה להוציא ציון גבוה בבחינה, הסיכויים שלכם להתקבל ללימודים יעלו פלאים – מה שימנע ממכם את הצורך להתפשר או בבחירת מוסד הלימודים או בבחירת חוג הלימודים או גם וגם..

מוסדות לימוד ללא תנאי קבלה

ישנם גם מוסדות לימוד כמו ה”אוניברסיטה הפתוחה” בהם תנאי הקבלה הינם מינימליים או כלל לא קיימים. יחד עם זאת, קחו בחשבון, שבמקרים כאלו “חובת ההוכחה היא עליכם”. לרוב, המחויבויות יהיו יותר גדולות, הקורסים יהיו קשים ומורכבים יותר וכחלק מכך, לא כל מי שנרשם ללימודים, בהכרח ישרוד את כל הקורסים הנדרשים על מנת לסיים את התואר.
כמובן, שכאשר זה נוגע לבחירת מוסד הלימוד, לכל אחד יש את השיקולים שלו – יהיו כאלו, שיהיו “נעולים” על מוסד לימודים רלוונטי ויעשו הכול עד שהם יצליחו לעמוד בתנאי הקבלה ולעומת זאת, יהיו אחרים, אשר יבחרו את מוסד הלימודים, בהתאם לתנאי הקבלה ולשאלה אם הם עומדים בהם כבר בשלב ההתעניינות הראשונית.

פרסום:

תנאי הקבלה והשאלה אם אתם עומדים בהם, מהווים כפרמטר בעל השפעה רבה על בחירת מוסד הלימוד, חוג הלימוד וכחלק מכך, גם על העתיד שלכם – כידוע, בחירה במוסד להשכלה גבוהה בעל שם ומוניטין בתחומו, יכול לשפר את הסיכויים שלכם להתקבל לעבודה באותו תחום מבוקש.
מהסיבה הזאת, ההמלצה היא לשים דגש משמעותי על נושא זה, לברר את כל הפרטים המקדימים ולהקפיד להיערך בהתאם – כלומר, אם תגלו שנדרש ממכם לנקוט בצעד על מנת לשפר את הציונים, חשוב שתעשו את אותו צעד – גם אם הוא ידרוש ממכם לדחות את ההרשמה ללימודים בסמסטר או אפילו בשנה שלמהץ

.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments