קידום אתרים לחברות טכנולוגיה

גוש דן והשרון נחשבים לאיזורים בהם יש שילוב של עסקים ומרכזים עתירי ידע כגון צברים של חברות סטארטאפ. אזורים אלו נחשבים גם למרכז קולינרי ותיירותי ומביאים מביאה אליה נופשים רבים מחו”ל.

קידום אתרים לסטארטפים וחברות עתירות ידע

גם אם חלק לא קטן מהחברות והיזמים פונים בעיקר לשוק הבינלאומי, הנוכחות שלהם בגוגל ישראל עבור האתר הישראלי או הדפים בעברית היא עדיין חשובה מעין כמוה. לדוגמה, עבור גיוס משקיעים מקומיים, גיוס עובדים, יחסי ציבור וכו’. 

ישנם צרכים ספציפיים ומילות מפתח שחברות עתירות ידע ירצו אולי להתברג עליהן, למשל:

  • סייבר והנגזרות השונות שלו
  • אבטחת מידע 
  • תוכנת ארגוניות שונות

אמנם לחברות מסוימות יש מחלקות SEO פנימיות (In House), אבל לא תמיד. לעיתים זה פשוט לא משתלם להעסיק צוות SEO במשרה מלאה או להעמיס עוד יותר על צוות SEO שצריך “להילחם” בזירה הבינלאומית (לדוגמה, חברות גיימינג והימורים וירטואליים).

פרסום:

במקרים אלו, רצוי מאוד להיעזר בשירותיה של חברה לקידום אורגני, אשר תסייע בבניית תכנים איכותיים הפונים לקהל המקומי ותוכל לספק גישה לאתרים שונים באיכות גבוהה, גם לצרכי בניית קישורים.

למשל:

  • כתבת תדמית באתר לגיוס כוח אדם עם קישור לעמוד המשרות
  • הודעה לעיתונות על פיתוח מוצר או טכנולוגיה חדשה עם קישור לעמוד ה-Portfolio
  • יוזמה מקומית למען הקהילה באתר חדשות מקומי

קידום אתרים למגוון של עסקים

כמובן שקידום אתרים הוא אינו נחלתם הבלעדית של חברות עתירות משאבים. ישנם לא מעט עסקים קטנים ובינוניים שפונים ישירות לצרכנים פרטיים (B2C). החל מבתי מלון, דרך מכוני רפואה, מרכזי ספא, מרכזי אומנויות ועוד. 

כל אלו מביאים לכך שסקטורים מסוימים הם תחרותיים מאוד ולפעמיים העובדה שיש לעסק מיתוג ושם ידוע לא מספיקים כדי להביא תנועה ממנועי חיפוש לאתר הרשמי אם לא מבצעים קידום יסודי ורישום גם בגוגל מפות.

אסטרטגיית מילות מפתח ותוכן 

כאמור, אסטרטגיית מילות המפתח והתוכן עוזרת לנו להתברג על החיפושים הנכונים ולהביא אלינו תנועה בעלת כוונת רכישה.

מכיוון שגוש דן למשל אחד האזורים הצפופים ביותר בישראל, חשוב לא להגביל את אסטרטגיית מילות המפתח רק לכאלו שכוללות מילים לוקאליות. למשל, אפשר להתפרש גם לביטויים כמו “בשרון” או אפילו “במרכז”.

שימוש נכון במילות מפתח וקביעת סדר עדיפות על פי רמת התחרותיות בתחום אמורים להביא לגידול איכותי ומתמשך בתנועה שמגיעה לאתר. 

הדבר נכון גם לגבי תכני האתר: לא תמיד צריך להשתגע וליצור 20 עמודים שונים עבור כל עיר (טקטיקה שלפעמיים רק פוגעת באתר מכיוון שהתוכן בעמודים האלו עשוי להיות דומה מאוד אחד לשני), אבל בהחלט צריך לדעת איך לפנות גם לקהל יעד שאולי נמצא ברדיוס רחב יותר מהעיר. למשל, מושבים קטנים יותר בעלי חתך סוציו אקונומי גבוה כמו רשפון או כפר שמריהו. 

בניית קישורים

בניית קישורים חשובה מאוד עבור אתרים כדי להתקדם בגוגל, לא משנה עד כמה התוכן שבהם איכותי. הזכרנו מקודם כבר כמה מקורות מהם אפשר לקבל קישורים, שיתוף פעולה עם אתרים גדולים וחזקים הוא אפילו יותר חשוב, למשל:

  • ראיונות עם מומחים בציון שמם, העסק והאזור בו הם נמצאים (לדוגמה, “טיפ מאבי כהן, אדריכל עיצוב פנים בעל משרד אדריכלות בהרצליה”).
  • אתרי מקומונים בשרון ובמרכז בפרט
  • לעיתים אפשר גם להתברג לרשימות אירועים ויוזמות מקומיות של המועצה המקומית (ישנה סברה שקישורים מאתרי ממשל ואתרים מוניציפליים “שווים” יותר).

מלבד זאת יש להמשיך ולבנות קישורים באמצעות תשתיות של המקדם, החלפת מאמרים ושיטות נוספות שכבר הוכיחו את עצמן.

מעקב אחרי ביטויים ומילות מפתח

מכיוון שמדובר על חיפושים שיכולים להיות מעורבים בהם מגוון של אזורים בתוך העיר, רחובות וכו’, יש לא רק לעקוב אחרי המיקומים של מילות המפתח שכבר סימנו לעצמנו, אלא גם לנסות ולאתר מילות מפתח חדשות. אחד הכלים היותר שימושיים הוא ה-Search Console שמראה לנו חיפושים שגרמו לאתר להופיע בתוצאות, אבל לא בהכרח נכנסו אליו מהם. 

למרות שהסרצ’ קונסול הוא כלי פשוט לשימוש, רק מקדם אתרים מיומן יכול להוציא ממנו את המיטב ולהבין באילו נתונים להתרכז (לעיתים קרובות הוא פולט הרבה מידע לא רלוונטי בשל חיפושים שנמצאים במקומות לא רלוונטיים).

אם תפעלו על פי כל העקרונות האלו ותדאגו לכך שגם מקדם האתרים שלכם יעשה זאת, אין ספק שאת חצי הדרך הקשה כבר עברתם. בהצלחה!

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments