5 טיפים שיעזרו לך לנצח את היובש בעונה הקרה

העור שלכם יבש כמו אדמת המדבר? יש לנו חמישה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם מזג האוויר הקר ותופעות הלוואי שלו

שולי הלוי

בימים הקרים של החורף יורדת הלחות באוויר וכתוצאה מכך גם בגופנו ובעורנו בפרט. מזג האוויר הצונן והרוחות הנושבות מייבשים את האוויר, ובגללם אנחנו מבלים יותר שעות בחדרים סגורים, מחוממים ומייבשים. אז מה אפשר לעשות כשגם בחוץ וגם בפנים העור חשוף למגוון אלמנטים מייבשים? ליישם את חמשת הטיפים שבמדריך שלפניכם:

1. כל אדם הוא עולם ומלואו

הידעת? מים הם התרכובת הכימית הנפוצה ביותר על פני כדור הארץ, המכסים כ-70.8 אחוז ממעטפת כדור הארץ, ובדומה לכך, גם מהווים כ-70 אחוז ממשקל גוף האדם. העור, שהוא מעטפת גוף האדם, הוא האחרון שניזון מהמים שאנחנו צורכים, ולכן חשוב לשתות שפע של מים בכל עונות השנה על מנת לשמור על לחות העור. לשאלה ״כמה מים צריך לשתות ביום?״ יש תשובות שנעות בין ׳לכל הפחות 10 כוסות׳ או ׳2.2 ליטר מים לנשים ו-3 ליטר לגברים׳, אבל הדרך הטובה ביותר לדעת אם שתית מספיק מים היא לבחון את צבע השתן: ככל שהוא יותר לבן/ שקוף, כך תדעו שאתם מכניסים מספיק מים לגוף.
שימו לב: משקאות ממותקים אינם נחשבים למניין הליטרים, ומשקאות המכילים קפאין עלולים לגרום לניוון כלי הדם והתייבשות העור.

2. מה אוכלים היום?

גם לתזונה שלנו יש השפעה על נראות ובריאות העור, ובחודשי החורף מומלץ להתאים את התפריט ולגוונו במזונות עשירים במינרלים וחומצות שומן. תפריט החורף המומלץ כולל מזונות עשירים בחומצת שומן אומגה 3 כגון דג סלמון, אגוזי מלך וזרעי פשתן; מזונות עתירי ויטמיני B כגון קטניות וירקות עליים; מזונות עשירים בוויטמין E כתרד, ברוקולי וכרוב; מזונות עתירי ברזל כסלק, תאנים ואצות; כמו גם ירקות כתומים, ופירות וירקות בעלי ויטמין C.

פרסום:

3. איך אנחנו מתקלחים?

איזו הרגשה נפלאה זו להיכנס הביתה מיום חורפי וקר ישר למקלחת חמה וארוכה, נכון? הבעיה היא שההרגשה הנפלאה הזו עלולה להזיק לעור היבש יותר מאשר להועיל, שכן המים החמים מתאדים עד מהרה ועלולים ליצור סדקים בעור היבש. החדשות הטובות הן שאתם לא צריכים לוותר על המקלחת החמה, אלא ליהנות ממנה בחוכמה: סגרו את דלת חדר הרחצה בזמן המקלחת, כדי לשמור על הלחות בחדר; הסתבנו בסבון עשיר בלחות; והקפידו למרוח קרם לחות או למשוח שמן תינוקות מיד לאחר הרחצה.

4. שכבות הגנה

כפי שציינו בסעיף הקודם, שימוש בקרם לחות מסייע לשמירה על חיוניות העור, אבל בעונה הקרה מומלץ לשדרג את תפריט התמרוקים. הפריט היחיד שנשאר איתנו לאורך כל השנה הוא קרם בעל מקדם הגנה מקרני UV של השמש, בו מומלץ להשתמש בכל יום. מלבדו, כדאי להשתמש בקרמי-לחות טבעיים מועשרים המזינים את העור בשמנים טבעיים, כמו גם בתכשירים ייעודיים המכילים קולגן וחומצה היאלורונית. תכשירים המכילים קולגן לעור הפנים משפרים את בריאות העור ומעניקים לו גמישות ולחות מוגברת.
שימו לב, בתקופות בהן העור יבש במיוחד, מומלץ להימנע משימוש בתכשירי פילינג, שעלולים להסיר יותר שכבות מהרגיל או מהרצוי.

5. אחרון חביב

הטיפ האחרון שלנו מאתגר מעט בהתחשב בעובדה שרובנו חיים בבניינים שאין בהם בידוד ברמה מספקת, אבל עד כמה שאפשר כדאי גם בימים קרים לא לחמם את הבית יתר על המידה. השהייה שעות ארוכות בחדרים לא מאווררים והשימוש במזגן, מורידים את אומדן אחוזי הלחות באוויר – ובגוף. את הבית מומלץ לאוורר היטב פעמיים ביום, וכדי להעלות את רמת הלחות בחללים, אתם יכולים גם להיעזר בצמחים שמסייעים לטיהור האוויר.
מחממים את הבית בעזרת רדיאטורים? הניחו עליהם צלוחיות עם מים חמימים שיתפקדו כמו מכשיר לפיזור אדים.

לסיכום נמליץ לכם גם להימנע מיציאה לאוויר הקר כשהעור לח, נניח לאחר רחצת ידיים, או ללחך את השפתיים, שתי פעולות שמייבשות וסודקות את העור. אם תימנעו משתי הפעולות האלו ותיישמו את חמשת הטיפים, תוכלו לשפר את ההרגשה והנראות של העור שלכם גם במהלך החורף היבש והקר.

פרסום:
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments