יעדי טיולים בארץ לקיץ הקרוב

הקיץ מביא אלינו שטף של גלי חום אשר יכולים להוות את גר לא קטן על חיי היום יום שלנו. לכן חשוב מדי פעם לצאת ולהתקרר. בין עם זה בים או בבריכה, העולם שבחוץ נותן לנו לא מעט יעדים בהם ניתן להצטנן ולצבור חוויה כיפית.

הארץ הופכת את עורה בקיץ. אזורים שלמים המכילים אגמים, מעיינות ונחלים צוננים הופכים לאטרקציה חמה לא פחות מהבריכה שבשכונה. פיקניק עם המשפחה לצד הנחל יכול לתת לכם את הסופ”ש האידאלי אותו רציתם לכן אתן לכם מספר יעדי טיולים אליו תוכלו לצאת עם בני זוגכם או משפחתכם הקיץ.

עין אמפי

אחד המעיינות היפים שבגולן המעוצב בצורת בריכה. האקליפטוסים המקיפים את המקום נותנים צל למבקרים ושומרים עליהם מפני החום. עם פיקניק זהו מקום אידאלי.

פרסום:
צילום: עמית מנדלסון
צילום: עמית מנדלסון

עין חשק

ליד יישוב גונן ישנו מעיין המכיל בתוכו טיול בשמורת הטבע המקסימה של הגליל העליון. המקום מוקף צמחיה אך עקב מחסור בצל המקום אידאלי לשעות בין הערביים ולנופי השקיעה.

הגעה: מצומת גונן, בכביש 918, פונים מזרחה לכביש 959 ולאחר כ-150 מטר פונים שמאלה בפנייה החדה המובילה לחניה. המצוידים באופניים וברכבי שטח ימשיכו עד למעיין, האחרים יחנו ליד השביל ויצעדו כק”מ.

מעיין עין יזרעאל

עין יזרעאל הינו מעיין נקבה השוכן למרגלות הגלבוע. מסביב למעיין צומחים עשרות עצי אקליפטוס המצלים על המעיין ועל סביבתו, ומאפשרים מקום למנוחה, לפיקניק ולמשחקים. המעיין אף הוזכר בתנ”ך. המעיין היווה למקום התכנסות של ישראל לפני המלחמה עם הפלישתים בגלבוע.

הגעה: ל כביש 675 פונים בצומת יזרעאל לכיוון הקיבוץ. כקילומטר אחרי הצומת פונים שמאלה לדרך עפר רחבה מסומנת בכחול – עד לחנייה של המעיין.

צילום: Ori~
צילום: Ori~

נחל הקיבוצים

נעבור כעת לעמק בית שאן המכיל בתוכו שלל מעיינות ונחלים נהדרים, אחד מהם הוא נחל הקיבוצים. זהו נחל איתן הניזון מקבוצת מעיינות הבוקעים לרגלי הגלבוע ליד קיבוץ ניר דוד. בפני המקומיים נחל זה נקרא “המשולש.

הגעה: מצומת השיטה נוסעים בכביש 669 לדרום-מזרח. אחרי קיבוץ ניר דוד עוברים בגשר על נחל עמל ומגיעים לצומת עם כביש 6667. בצומת ממשיכים ימינה עם כביש 669, לכיוון שלוחות. כ-50 מטר אחרי הצומת פונים שוב ימינה, ואחרי כ-300 מטר מגיעים אל מגרש החניה.

צילום: Yair Aronshtam
צילום: Yair Aronshtam

עין שוקק

זהו אחד מגדולי המעיינות בעמק בית שאן. המעיין ידוע גם בשם “אל ג’וסק” ומכיל בריכה בעומק של 1.5 מטר. שיחים של פטל, ועצים לצל נוכחים באזור ומהווים אטרקציה נפלאה כדי להכיר אזור יפיפה בארץ.

הגעה: כיום אין אפשרות להגיע ברכב עד למעיין עצמו. מכביש 669 (מצומת השיטה לבית שאן), פונים לפי השילוט לגן הלאומי גן השלושה. מכאן ניתן להמשיך בכמה דרכים: ממשיכים ברגל (כ-20 דקות) 

צילום: Yair Aronshtam
צילום: Yair Aronshtam

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments