8 טיפים חשובים לחקירה במשטרה

חקירה במשטרה עשויה להיות מפחידה ומאיימת, אך חשוב לזכור שמדובר ברגע קריטי בחייו של תיק החקירה, מדובר בהזדמנות הראשונה, והרבה פעמים גם האחרונה, בה ניתנת לחשוד האפשרות להתייחס לראיות שנאספו בתיק ומצביעות עליו כחשוד ולמסור את גרסתו, כפי שחווה אותה, לאירועים אותם המשטרה חוקרת. חשוב מאוד להגיע מוכנים לחקירה המשטרתית ולהיערך לתרחישים אפשריים, ומומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה, עורך דין פלילי מומלץ המנוסה בייצוג נחקרים וחשודים, שיכול לתרום מניסיונו, להכין ולהדריך כיצד לנהוג. אבל, כדי שלא תצאו בידיים ריקות, הנה כמה טיפים שעל כל חשוד להכיר:

1. נהגו בכבוד למקום ולאנשים במקום – השוטר עושה את עבודתו, במקרה של החוקר תפקידו להגיע לחקר האמת, כבדו אותו ואת עבודתו, גם האם היא אינה נעימה לכם, לעיתים מתוקף תפקידו הוא ינסה להוציא את החשוד משלוותו, זה עשוי לשרת את עבודתו, אין סיבה להיגרר למקומות הללו, זה יקנה לחוקר את הכח בניהול החקירה בעוד אתם מנסים לשלוט במצב למימוש המטרות שלכם.

2. אל תקליטו את החקירה, מעבר לעובדה שיש בכך הבעת חוסר כבוד משמעותית, מדובר בעבירה פלילית, שעשויה לסבך אותכם לא רק בדברים בהם אתם חשודים מלכתחילה. ייתכן ובמהלך החקירה יעמתו אותכם עם אנשים מסוימים, כבדו אותם, ותתנהלו בהתאם לתוכנית איתה הגעתם מלכתחילה.

3. זה לא הזמן לרכל – אם התחלנו בלתת כבוד למקום ולאנשים, זכרו שמנגד המקום והאנשים בו אינו חברים שלכם, אל תנדבו מידע, גם לא במסדרונות, בסיגריה מחוץ לתחנה, לא לשוטר במדים ולא לבנאדם מזדמן, גם לא בשיחת טלפון, תצאו מנקודת הנחה שאתם מוקלטים ושכל דבר שתאמרו עשוי לפעול לרעתכם.

פרסום:

4. בראש ובראשונה – אל תפלילו את עצמכם. להודות הרי תוכלו תמידהתייעצות עם עורך דין פלילי לפני החקירה במשטרה יכולה לסייע בגיבוש גרסה סדורה בפני המשטרה. כפי שלא תלכו לקנות רכב לפני שתבררו עם אנשי מקצוע או אנשים מנוסים שאתם סומכים עליהם, גם לחקירה משטרתית לא כדאי להגיע בלי הכנה אצל איש מקצוע – עורך דין פלילי.

5. תדרשו לקרוא את תוכן החקירה שנכתבה – אפשר גם לבקש מהחוקר להקריא לכם אותה. אם תגלו פערים, חוסרים או תוספות, תעמדו על כך שעמדתכם לגביהם תרשם בתוכן החקירה, ואל תסכימו לחתום על החקירה, ללא ביצוע הפעולות הללו.

6. במקרים הרלוונטיים דרשו עימות עם המתלונן – אם יש לכם גרסה סדורה אודות האירועים, אין לכם סיבה לחשוש מעימות עם מי שטוען אחרת ממכם, תעמדו על כך שאתם רוצים להתעמת עם דבריו של מי שטוען אחרת מכם.

7. לא ליצור קשר עם מעורבים אחרים – מתלוננים, עדים או חשודים אחרים הינם מחוץ לתחום, וכל קשר עימם עשוי להיחשב כשיבוש הליכי החקירה, ולא רק שיחזק חשדות כלפי החשוד, אלא גם יכול ליצור כלפיו עבירה נוספת.

8. היו ארכיאולוגים – מיד עם סיום החקירה, תתעדו היטב את תוכנה, בכתב, בשיחה מוקלטת, או בעדכון עורך הדין שלכם. ומיד תתייעצו עם איש מקצוע, עורך דין פלילי מנוסה, לגבי המשך הפעולות הנדרשות בתיק לאור תוכן החקירה.

אז, למה לפנות דווקא אלי עידית רייכרט עורכת דין פלילית?

קרדיט לתמונה dun’s 100

אני עו”ד עידית רייכרט, לשעבר בכירה בפרקליטות, וכיום בעלת משרד בוטיק למשפט פלילי המעניק הגנה משפטית רחבה בכל תחומי המשפט הפלילי והמנהלי, ומתמחה בייצוג נאשמים וחשודים נורמטיביים בהליך הפלילי ובהליכים נלווים. ובין היתר ייצוג בעבירות מין.

צברתי לאורך השנים ניסיון, הן כפרקליטה והן כסניגורית, בניהול הליכים פלילים ובין היתר בהכנת עדים וחשודים לקראת חקירה במשטרה. כאמור, חקירה באזהרה במשטרה היא שלב קריטי בחיי החשוד ואין להקל בו ראש, הכנה טובה תוביל לחקירה שתיטיב עם החשוד ועשויה להוביל לסגירת התיק בעניינו, דבר שעשוי גם לחסוך כאבי ראש וכסף רב בהמשך.

הערה:

מאמר זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד הנכון למועד כתיבתו. הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין פלילי לגופו של עניין.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments