רישיון נהיגה, כבר יש? דגמי רכב מומלצים לנהגים צעירים

מהם השיקולים המשמעותיים ביותר בבחירת מכונית ראשונה, מדוע לפי מומחי ליסינג ומוסכים מאזדה 2 (עד 2021) היא המומלצת ביותר ולמה הביצועים קריטיים לבטיחותו של נהג צעיר, ללא קשר להנאה על הכביש? כל התשובות במדריך הבא

ברוב המשפחות בישראל מקבלים הילדים את המכונית של הוריהם כשאלו רוכשים אחת חדשה במקומה. מדובר בטעות מסוכנת מאוד שכן נהגים צעירים זקוקים למכונית המתאימה לניסיון וליכולת שלהם, ולא את זו הראשונה שמתפנה. המדריך שלפניכם יציג את השיקולים לרכישת רכב יד שניה לצעירים ונהגים בלתי מנוסים, כך שיוכלו להתנייד בחופשיות מבלי להסתכן, ובנוסף, את הדגמים הפופולריים והמתאימים ביותר בארץ.

איך בוחרים מכונית לנהג חדש?

לפי התצורה. נהגים צעירים לא צריכים מכונית משפחתית; למעשה, שלדה מאורכת עשויה להקשות עליהם בחניות ותעלה את הסיכוי למכות שיגררו עלויות תיקונים. התצורה המומלצת יותר עבורם היא מיני וסופרמיני. מכונית גדולה ורחבה עלולה להוות סיכון לנהג לא מנוסה ולהגדיל את הסיכוי שיפגע במכשולים בדרך. 

לפי הביצועים. נהגים צעירים חייבים מכונית זריזה ולא מטעמי הנאת הנהג – אלא כדי להקל עליהם בתמרון, שיוכלו לברוח ממכשולים ומצבים מסוכנים בכביש שלא הספיקו לראות. נהג מנוסה יכול לראות מצבים אלו מתהווים ויודע להאט או לעבור נתיב, אך נהג צעיר יופתע ולכן, צריך מכונית שתעזור לו לחמוק מהסכנה גם ברגע האחרון. 

לפי הבטיחות. חוסר הניסיון בכביש שם נהגים צעירים בסכנת תאונה גדולה במיוחד ולאור זאת, מוטב שייסעו ברכב שיעזור להם בשטח. כך למשל, בלימת חירום אוטונומית, התרעה מפני סטייה מהנתיב וזיהוי הולכי רגל הן מערכות שיכולות לעזור לנהג המנוסה אך ממש להציל את זה המתחיל. 

פרסום:

לפי שוק המשומשות. רכב ראשון לנהג נוטה להתחלף במהירות, עם השתנות הצרכים כמו למשל, הולדת ילד ראשון. לכן, כדאי לבחור במכונית שקל למכור, כזו שיש לה ביקוש גדול דיו בקהל הצעירים והם יבחרו בה גם אם קיבלה מכות בולטות או שמצבה המכני בינוני.  ברשימה זו תמצאו את המכוניות המומלצות ביותר בישראל לנהגים חדשים, שנבנתה בסיוע מומחי ליסינג, מוסכים וגורמים מקצועיים נוספים.

ברשימה זו תמצאו את המכוניות המומלצות ביותר בישראל לנהגים חדשים, שנבנתה בסיוע מומחי ליסינג, מוסכים וגורמים מקצועיים נוספים. 

מאזדה 2 עד 2021

מכונית מהנה ופופולרית ביותר, שהיא בגדר הטוב שבכל העולמות: כיפית לנהיגה וזריזה, בעלת אבזור בטיחות נרחב הכולל חיישנים, בלימה אוטונומית גם בנסיעה עירונית וניטור סטייה מהנתיב, שלדה חזקה ויעילה הסופגת אנרגיה במקרי התנגשות וסיפקה ציונים טובים במבחני בטיחות, מידות קטנות שעוזרות בחניה ועוד. מאזדה 2 עד 2021 נחשבת למבוקשת במיוחד, מה שיצר שוק משומשות תוסס וריבוי חלפים שמוזיל עלויות אחזקה. בנוסף, מדובר במכונית אמינה עם יתרונות טכנולוגיים; למשל, המנוע חסכוני ונשאר כזה – אינו מציג ניחות בולט ביכולותיו ויכול לנסוע גם חצי מיליון ק”מ ללא החלפה. עסקאות מימון לרכב אף מאפשרות לקנות אחת בת שנה-שנתיים בכ-230 ש”ח בחודש; זול במיוחד עבור מכונית כמעט חדשה.

קיה פיקנטו 2017 ואילך

שנתונים אלו מומלצים משום שב-2017 קיבלה הפיקנטו שדרוג נרחב הכולל בלימת חירום אוטונומית ותא מטען גדול יותר, ההופך את המכונית לפונקציונלית בהרבה. הפיקנטו זריזה ומגיבה היטב ומתאפיינת בשוק משומשות מצוין ועלויות תחזוקה נמוכות יחסית. עסקאות מימון לרכב יד שנייה מאפשרות כיום לקנות אחת בכ-400 ש”ח לחודש בממוצע.

טויוטה יאריס 2017 עד 2019

הסופרמיני של טויוטה נוחה ומתאימה לצעירים, וזוכה להצלחה בכל העולם. שנתונים אלו מומלצים יותר מאחרים משום שב-2017 קיבלה היאריס מערכות בטיחות חדשות – בלימת חירום אוטומטית והתרעת סטייה מהנתיב, וגם זיהוי תמרורים והצגתם בלוח המחוונים כמעט בכל הגרסאות. היתרון העיקרי של היאריס הוא החיסכון בדלק, כ-16 ק”מ לליטר בנסיעה עירונית. עסקאות מימון לרכב מאפשרות לרכוש אחת בכ-220 שקל לחודש בממוצע.

סיאט איביזה 2017 ואילך

מכונית צעירים ותיקה ומבוקשת, הודות לעיצוב ותדמית ספורטיביים. הדור החמישי של המכונית זכה לאבזור בטיחות משופר הכולל בלימה אוטומטית ויתרונות בדמות מרחב גדול יחסית לנוסעים במושב האחורי וצריכת דלק טובה. שוק המשומשות שלה עשיר ומגוון: תמצאו בו איביזות שמורות למדי, לצד כאלה שנקרעו לגזרים בידי הנהגים שלהן, או שופרו ברכיבים לא מקוריים. עסקאות למימון רכבים יד שנייה מציעות איביזה בכ-250 ש”ח לחודש בממוצע.

פיג’ו 208 2016 ואילך

פיג’ו הצרפתית שלטה בעבר בשוק מכוניות הצעירים בישראל עם ה-205 הפופולרית, שהוחלפה מאז שוב ושוב. ה-208 שומרת על הנוסחה: שלדה קטנה וקלה, היגוי זריז ומדויק וחוויית נהיגה מהנה. למכונית מערכת בלימה אוטומטית וברמות גימור גבוהות גם חיישני מצב גלגלים; שימו לב כי מערכות בטיחות מתקדמות נוספו רק בשנתון 2020, וסוקרים הלינו על היעדרן במשך שנים. ואולם, עדיין מדובר במכונית צעירים אהובה ומומלצת. עסקאות למימון רכב יד שנייה מאפשרות לרכוש 208 בכ-220 ש”ח לחודש בממוצע.

לסיכום, במקרים רבים לא כדאי לתת לנהג הצעיר או החדש שלכם את הרכב הישן שלכם, אם אינו תואם את היכולות שלו. מי שיקפיד על בחירת מכונית צעירים מתאימה יוכל לתת לילדיו סיכוי טוב בהרבה בהתמודדות עם תרבות הנהיגה האגרסיבית, פערי התשתיות ושאר אתגרי הבטיחות של כבישי ישראל.

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דני

מאזדה 2