טעויות נפוצות בבחירת ספק BI ואיך להימנע מהן

הרבה ארגונים וחברות כבר מבינים בימינו שידע הוא כוח. מדובר במידע המגיע אל החברה או הארגון ממקורות חיצוניים ופנימיים, ובאמת, אם משתמשים בו היטב הוא יכול לספק יתרון אדיר על פני מתחרים. כל הבעיה היא שמדובר במידע עצום, שלא רק שאינו מגיע לכלל שימוש אלא גם יוצר בעיות, סרבול ואי הבנות.

את הפתרון לסוגיה הזאת נותנים כלים של בינה עסקית, או בקיצור BI. אלו מערכות שיודעות לאסוף, לעבד, לסנן, לנתח ולהגיש את הנתונים לצורך קבלת החלטות על ידי שדרת הניהול של החברה. את המערכות והכלים מתכננות ומתקינות חברות BI, ומכיוון שמדובר בתחום יחסית חדש בישראל, צריך להימנע מטעויות ולבצע בחירה נכונה.

להימנע מבחירה שגויה של חברת BI

למעשה, בחלק מהחברות והארגונים, בדגש על הגדולים שבהם, כבר נעשו ניסיונות לשילוב של כלי בינה עסקית. ואולם, בחלקם הגדול הכלים עדיין אינם נותנים את המענה המקווה, בין היתר עקב היעדר תכנון נכון שהוביל לבניית מערכת אופטימאלית ומותאמת לצרכים והיעדים. זאת, בנוסף להבנה בלתי מספקת של התחום והפתרונות הטובים ביותר.

פרסום:

לכן, כאשר מתחילים לחשוב על פתרונות של בינה עסקית, יש לפנות אל חברות המתמחות בתחום. בתור התחלה, יש לזכור כי מדובר בתחום נרחב ביותר, ועדיין חדש יחסית. מסיבה זו יש לברור את החברות בפינצטה, ולהתחיל בסקירה כללית. למשל, בחירה בחברה שאין לה ניסיון משמעותי במתן פתרונות לחברות וארגונים בתחום שלכם, עלולה לסרבל את התהליך המבוצע ולהביא לבחירות שגויות, שלא יצדיקו את ההשקעה. אז בקשו מאנשי החברה לסקור את הניסיון שכבר נצבר ולתת דוגמאות מפרויקטים שבוצעו עבור עסקים בעלי צרכים דומים.

עוד טעות נפוצה היא לבחור בחברות המסוגלות לספק רק דשבורדים לצפייה. זה נחמד מאוד, אבל אם הצורך האמיתי הוא גם לבצע פעולות שונות עם הדשבורדים, הרי שהמענה אינו מספק. יתרה מכך, צריך לבדוק אילו פעולות בדיוק ניתן לעשות עם הדשברד. למשל, יש הבדל גדול בין דשבורד שמסוגל לתת מענה רק לשאלות גנריות, ובין דשבורד שבו יש רמה גבוהה של חקירה, שאילתות חופשיות והפקה של דוחות מסוגים שונים. לכן, נצלו את תהליך ההיכרות והאפיון הראשוני כדי להבין מה בדיוק החברה יכולה להציע, על סמך הכרת הצרכים שלכם מתהליך האפיון הראשוני.

עוד טעות נפוצה בבחירה של חברת BI, היא לבחור חברה שהמערכות שהיא בונה אינן בקצה הטכנולוגי. מאחר שמדובר בתחום לא מוכר ברובו, קל מאוד’ להתבלבל בין מערכות שעושות לכאורה רושם גדול, אך למעשה כבר אינן החדישות ביותר. לכן חשוב שעל התחום יהיו ממונים אנשים מהעסק או הארגון, שיש להם הבנה ומקורות מידע בנושא. על סמך הידע הקיים, יש לבחון האם באמת מדובר במערכת שנותנת עצמאות תפעולית, בעלת עיצוב ברור ונכון, עם גמישות גבוהה וחדשנות אמיתית. 

פרסום:
הירשם כמנוי
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments